Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stalljournal version 1.2  (läst 2610 gånger)

Halte

• Gäst
Stalljournal version 1.2
« skrivet: 02 apr-14 kl 11:43 »
Fick nyss hem jordbruksverkets stalljournal version 1.2.. Vilket lyft! Enormt mycket enklare och mycket färre uppgifter att fylla i.

Nu är det ju typ bara id, märkningadatum och födelseår som behöver fyllas i.

Skogsola

• Gäst
SV: Stalljournal version 1.2
« Svar #1 skrivet: 02 apr-14 kl 11:48 »
 Men fortfarande plitande med penna och papper. >:( Saknar en tjänst som CDB för får. :( Elitlamm finns men det kostar pengar. >:D

Halte

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 02 apr-14 kl 11:55 »
Men fortfarande plitande med penna och papper. >:( Saknar en tjänst som CDB för får. :( Elitlamm finns men det kostar pengar. >:D
Där håller jag helt med! Dessutom vore det en ypperlig app till telefonen. Vore extremt smidigt att kunna knappa in på telefonen, koppla anteckningar till ett djur, kalenderhändelser, foton..

Skogsola

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 apr-14 kl 12:04 »
Suddat  :-[

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #4 skrivet: 02 apr-14 kl 12:58 »
Är CDB gratis och hur funkar det? Har elitlamm själv och använder även det som stalljournal. Smidigt och värt pengarna när man har lite fler djur, tycker jag.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Halte

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 02 apr-14 kl 13:01 »
Är CDB gratis och hur funkar det? Har elitlamm själv och använder även det som stalljournal. Smidigt och värt pengarna när man har lite fler djur, tycker jag.
Gratis är det,men knappast modern eller användarvänligt. Men det är extremt "stilrent",inte massa lulllull.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1235 gäster, 4 användare
Jagaren, Själv är bäste dräng, Efwa, alfhild

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser