Hej! Nu börjar det lösa sig på bostadsfronten! Det bidde en radhuslägenhet till att börja med. Låter kanske futtigt, men en liten trädgård finns det ju, så jag ser fram emot att få stoppa frön i jorden, och lära mig hur allt går till! Man måste ju börja nånstans! Jag provade att odla lite tomater och squash i krukor, och fick blodad tand! De blev ju jättegoda ju! Nu är det så att flytten går i maj, så jag undrar om man kan driva upp lite småplantor så de är redo att stoppas i jorden då? Klarar de en flytt? Om jag förstått det hela rätt så bör man börja i god tid med tomater. Squashen pillrade jag ner fröna i krukor nån gång i maj/juni förra sommaren, och de han bli stora och ge en del. Tomaterna köpte jag småplantor eftersom jag inte hann med dem. Men det var ju helt klart roligare att göra det hela från början, så jag vill ju gärna göra det även med tomaterna. Nu bär flyttlasset söderut, så förutsättningarna blir ju säkert lite andra också. Så lite allmännna tips är välkomna! Och en fråga som kanske är helknäpp, men tror ni som vet att man kan flytta nåt lass med småplantor i flyttbil för att plantera ut dem när man kommer fram? Eller är det bara till att satsa på att köpa på handelsträdgård? Ååå vad jag ser fram emot att ha trädgård!