Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Houdan som inte börjat värpa  (läst 949 gånger)

carola_

• Västergötland
Houdan som inte börjat värpa
« skrivet: 11 mar-14 kl 13:30 »
Jag har en Houdanhöna som är 10 månader drygt och som ännu, trots att hon går ute i solsken och har en massa mat, inte börjat värpa .
Jag har inte haft Houdan förrut, är det någon som vet om de är extra sena i utvecklingen? De ändra raserna har börjat värpa vid 5-8 månader.
Jag börjar tro det är något fel på henne, men hon är pigg och frisk annars  ???.
Är det någon som har någon bra tanke?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Houdan som inte börjat värpa
« Svar #1 skrivet: 13 mar-14 kl 09:13 »
Är du säker på att hon inte värper? Hon gömmer inte äggen ute någonstans?

Är hon röd i kammen. HUr stort är avståndet mellan hennes blygdben?
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

carola_

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 13 mar-14 kl 21:52 »
Jo, det är säkert att hon inte gömt, utrymmet är genomsökt, inte ett ägg, men hon lägger sig i redet  när de två andra hönorna( som är annan ras och äggen har annan färg) går dit och värper.
Ja, hon är röd i kammen, välväxto och fint utvecklad. Måste erkänna att jag inte alls kollat blygdbenen. Hur mycket ska det vara??
Tack för ditt inlägg  :)

carola_

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 15 mar-14 kl 13:32 »
Äntligen, nu har hon kommit igång :) Värper fina ägg!

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 3 användare
ärt, Digegavy, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser