Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag ser inte någon symbol till vänster om trådarna  (läst 2210 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Jag ser inte någon symbol till vänster om trådarna
« skrivet: 23 feb-14 kl 17:20 »
Jag ser inte längre någon symbol till vänster om trådarna, alltså en sån som visar om man har skrivit i tråden eller ej. Jag saknar den mycket… Är den borttagen, eller har jag kommit åt någon inställing?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
SV: Jag ser inte någon symbol till vänster om trådarna
« Svar #1 skrivet: 23 feb-14 kl 18:27 »
Ja, det har ändrats lite saker: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=164496.0
Den raden symboler visade:
 -Låst ämne,
 Klistrat ämne
, Omröstning, vilket även visas vid sidtiteln i samma rad och därför var onödiga.
- Normalt ämne,
 Hett ämne (fler än 15 svar),
 Mycket hett ämne (fler än 25 svar), vilket också känns onödigt eftersom det står i samma rad hur många svar tråden innehåller, om man nu är intresserad av det.

Den visade också om man skrivit i tråden och det är kanske en mer relevant info, om fler saknar den funktionen kanske man kan få till en liten symbol som visas vid just de trådarna.

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #2 skrivet: 23 feb-14 kl 19:17 »
Tack för svaret. Det har att göra med hur jag använder forumet: Jag klickar på "olästa inlägg sedan ditt senaste besök", sedan skummar jag igenom listan och letar efter nya inlägg i trådar där jag har skrivit. Nu blir dessa svårare att hitta.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 feb-14 kl 19:21 »
Får du inte samma resultat, fast direkt, om du väljer Visa nya svar på dina inlägg under Oläst?

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #4 skrivet: 23 feb-14 kl 20:06 »
Jo, det har du ju faktiskt rätt i. Hade ingen aning om den funktionen. Tack!

fleming

« Svar #5 skrivet: 11 mar-14 kl 10:45 »
Det borde ju inte göra något heller om det finns symboler som gör saker "övertydliga" heller.
Tycker att det har blivit luddigare och otydligare när vissa funktioner försvunnit.

Tanken borde väl vara den motsatta.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 11 mar-14 kl 10:53 »
Det borde ju inte göra något heller om det finns symboler som gör saker "övertydliga" heller.
Tycker att det har blivit luddigare och otydligare när vissa funktioner försvunnit.

Tanken borde väl vara den motsatta.

En del upplevde symbolerna förrvirrande, särskilt den symbol trådskaparen själv valde (glödlampa, tummen upp, utropstecken etc)
Jag håller med om att symbolen som visade om man skrivit i en tråd fyllde en funktion och jag ska titta på det. Är det någon annan symbol du saknar?

Dela detta:

* Inloggade just nu

391 gäster, 3 användare
Tur-Johan, fredrikbertilsson, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser