Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilderna kommer på fel håll  (läst 1909 gånger)

pany

• Västergötland
Bilderna kommer på fel håll
« skrivet: 30 jan-14 kl 15:53 »
En Fråga ang bilderna/ Varför kommer dom på fel ledd ? Kan man vrida dom på något sätt? Ha en goo vinterdag/Nancy

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Bilderna kommer på fel håll
« Svar #1 skrivet: 30 jan-14 kl 20:57 »
Laddar du upp dem från mobil eller från dator? Ser bilderna rättvända ut om du tittar på dem i en dator utan att ha laddat upp dem till alternativ.nu ?

Mobilbilder blir ofta felvridna, men det brukar gå att vända dem rätt i vilket bildbehandlingsprogram som helst. Nu vet jag inte vad det kan finnas för sådana för smartphones, men om man kan skicka bilden till en dator för att sedan ladda upp därifrån kan man använda något program som man ändå har till hands. Finns det inget på datorn så är lämpliga gratisprogram t ex Irfanview eller Gimp.

pany

• Västergötland
SV: Bilderna kommer på fel håll
« Svar #2 skrivet: 30 jan-14 kl 23:37 »
Jag har laddat dom från mobilen. Jag får väl köra över dom på datorn först då/hade vart gott och slippa ;-) taack för svaret...

Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 3 användare
Efwa, eriksjos, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser