Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  STÄRKA VIRKAD BRUDKRONA?  (läst 2742 gånger)

Liljelids

• Spännade liv med massor av djur!
    • Västergötland
STÄRKA VIRKAD BRUDKRONA?
« skrivet: 27 jan-14 kl 12:18 »
Hej hej har en kompis som har virkat en vacker brudkrona men kan inte hitta något tillräckligt bra medel för att stärka den med. Hon har försökt med florsocker och Herdins stärkelse på tub. Någon annan som har ett bra tips?
Vi Jan och Susanne har en liten gårdsverksamhet utanför Nossebro med hästar, finullsfår, höns. våra två trotjänande hundar samt katten Iris!

Annamax

• Övriga världen
SV: STÄRKA VIRKAD BRUDKRONA?
« Svar #1 skrivet: 27 jan-14 kl 12:48 »
Späd vanligt trälim med hälften lim, hälften vatten och doppa den i, forma den och ställ på tork:)

Liljelids

• Spännade liv med massor av djur!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 27 jan-14 kl 13:11 »
Tack för svarte ska provas:)
Vi Jan och Susanne har en liten gårdsverksamhet utanför Nossebro med hästar, finullsfår, höns. våra två trotjänande hundar samt katten Iris!

Cirrus

« Svar #3 skrivet: 09 apr-14 kl 13:58 »
Vanligt socker och vatten. Låt torka på svag värme i ugnen

snoos

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 19 maj-14 kl 12:18 »
När jag gifte mig hade jag en virkad brudkrona som var sockerstärkt. Det funka bra  och den gick lätt att fästa i håret.
Kan även tillägga att vi hade spöregn fr vi klev ut fr vårt hus till kyrkan till sent på natten. Vår middag hade vi i läckande tält på tomten och en hel del regn ramla på kronan! Vilket i sig ska föra tur med sig  ;D . Först efter midnatt så börja kronan sloka ( och nåra timmar senare även jag)!
Så testa med sockerstärkelse igen.
Dessutom älskade mina barn att suga på den när de kom åt ;)
/helene

Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser