Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äta höns med Marek?  (läst 1790 gånger)

slainte

• Västmanland
Äta höns med Marek?
« skrivet: 21 jan-14 kl 19:33 »
Är det okej att äta höns med Marek? Har precis fått ett utbrott och 5 av mina nästan vuxna uppvisar symptom, ska i så fall slakta dem ikväll/imorgon.
Tacksam för snabbt svar!
En stadsbo frågar en bonde: -Varför har den där kon inga horn?
Bonden svarar:- Det finns många orsaker till varför kor inte har horn, en del föds utan horn och på andra tar vi bort dem. Orsaken att just den kon inte har horn är att det är en häst!

slainte

• Västmanland
SV: Äta höns med Marek?
« Svar #1 skrivet: 21 jan-14 kl 20:58 »
Någon som vet?
Bonden svarar:- Det finns många orsaker till varför kor inte har horn, en del föds utan horn och på andra tar vi bort dem. Orsaken att just den kon inte har horn är att det är en häst!

slainte

• Västmanland
SV: Äta höns med Marek?
« Svar #2 skrivet: 22 jan-14 kl 18:45 »
Fick svar från SVA idag och de säger att man inte ska äta djur som insjuknat i Marek. Därför har jag avlivat alla djur som uppvisat symptom och skickat dem på destruktion.

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 6 användare
torbjorn, mrnic, fri, fall, Anders Flix, eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser