Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad blir svart och blå Orpingtontupp + guld-svartbandad Brahmahöna?  (läst 1836 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Vi har en svart Orpingtontupp, en blå dito, och två guld-svartbandade Brahmahönor. Hur skulle avkomman se ut från respektive?  (Vi har en svart Orpingtonhöna också, men hur det skulle bli om hon parade sig med någon av tupparna vet jag redan.)

För att förtydliga så är det alltså den här färgen hönorna har:

Det vore även kul om ni kunde sia om formen på kammen, benbefjädringen, storleken, med mera.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

sonja på slätten

• Halland
Hönorna blir svarta eller blå, möjligtvis med en aning  brun/guldteckning under hakan.
Tupparna blir svarta eller blå med guld i kragen och ryggen.
Roskam är dominanat över enkelkam, och jag antar att det även gäller för ärtkam.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Hönorna blir svarta eller blå, möjligtvis med en aning  brun/guldteckning under hakan.
Tupparna blir svarta eller blå med guld i kragen och ryggen.
Roskam är dominanat över enkelkam, och jag antar att det även gäller för ärtkam.

Tråkigt med färgen (den låter trist), men bra med kammen (mindre risk för förfrysningsskador)!
Tack!
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser