Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  utegrisar  (läst 1347 gånger)

stensnäs

• Södermanland
utegrisar
« skrivet: 09 dec-13 kl 10:11 »
hejsan
till våren ska jag få 2 små grisar som ska bo hos oss fram till hösten och sen slaktas. De är en 40 års prissent....nu håller jag på att planerar var de ska bo. vi bor på en udde med vatten runt om och vi hade tänkt att ha dem på baksidan av vårt hus , det blir liksom på spetsen av udden . tanken frånbörjan var att göra en "fyrkant " 50*50 meter vilket blir 2500 kvadrat att vara på med ett krypin till dem. och med elstängsel. Men nu har jag en till fundering ........i stället för att göra en fyrkant kan jag inte dra staketet tvärs över udden . så 3 väggar är vatten och en vägg med elstaket.....eller vad tror ni......
malin på stensnäs

Drutten

• Uppland
SV: utegrisar
« Svar #1 skrivet: 09 dec-13 kl 20:30 »
Vet inte om det funkar på grisar. På nöt, get, får så går det ju bra men kolla på denna länk.... ;D
http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/reser-till-paradiso---for-att-bada-med-grisar/
/Drutten

HannaPanna

• bonndräng med drömmar
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 10 dec-13 kl 19:19 »
Grisar simmar väldigt bra så risken är väldigt stor att dom försvinner iväg på sjön eller simmar runt staketet och du vaknar med en nyplöjd trädgård. Fantastiskt företagsamma djur!
Kommer det en haj - simma fortare.

cyberraiser

• Halland
« Svar #3 skrivet: 24 dec-13 kl 15:27 »
En följdfråga, vad är en lämplig storlek till två grisar? Lite olika bud har jag fått... ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

678 gäster, 2 användare
torbjorn, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser