Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flytta getter  (läst 1500 gånger)

LeahTeah

• Skåne
flytta getter
« skrivet: 29 nov-13 kl 20:09 »
Hej allihop, är det möjligt att sälja/skänka bort getter vid 3års ålder eller är det "försent" om ni förstår vad jag menar? Har ni själva gett bort getter i den åldern och har ni hört ifall getterna har förändrats i psyket?

tacksam för svar!
:)

macker

• Skåne
SV: flytta getter
« Svar #1 skrivet: 29 nov-13 kl 20:18 »
Ska väl ärligt säga att jag inte förstår frågan riktigt  ??? men om getterna flyttar till en bra miljö så kan iaf inte jag se några problem.

LeahTeah

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 29 nov-13 kl 20:26 »
Haha förstår det, blev en väldigt otydlig text, men om man nu ska få det så klart som möjligt. Man har ju hört te.x katter som har flyttat vid en lite "högre" ålder och sen letat sig tillbaka hem igen. Menar ifall det är en för hög ålder för en get att flytta,om dom kanske kan bli deprimerade,ängsliga etc?

macker

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 nov-13 kl 21:33 »
Det beror sig väl på hur förutsättningarna är, en 3 årig get är ju inte gammal och jag tycker att dom är anpassningsbara men har hon en bästa kompis så kan dom kanske flytta tillsammans.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 30 nov-13 kl 01:32 »
Om det nya hemmet är bra, så anpassar de sig i stort sett genast.  Just själva flyttdagen brukar de dock vara lite trötta.

Jag utgår ifrån att du redan har kollat det nya hemmet, och kommer att vara välkommen att hälsa på när du vill.  Då kommer du också att höra om de skriker efter dig när du går.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

SussiloII

• Småland
« Svar #5 skrivet: 30 nov-13 kl 09:18 »
Har du hittat ett bra hem blir det inga problem. Som macker redan skrivit är det bra om bästa kompisen får följa med  :).

LeahTeah

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 30 nov-13 kl 09:43 »
Självklart skulle bästisen få följa med, har ännu inte kollat ut eller hittat något hem till dom men ska absolut kolla så dom får ett bra hem!  :) känns så tråkig att behöva skicka iväg mina små hjärtan  :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 2 användare
torbjorn, isa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.

* Nya annonser