Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skott i luften?  (läst 1644 gånger)

Fordson

Skott i luften?
« skrivet: 05 nov-13 kl 14:34 »
Jag läser om att man vid §28 händelser har skjutit ett varningsskott i luften. Eftersom jag hyfsat nyligen tagit jägarexamen och läst att man absolut inte ska skjuta skott opp i luften (definitivt inte med klass 1) har jag tyckt att det borde vara lite svårt att skjuta varningsskott och samtidigt hitta bra kulfång i "stridens hetta". Är det Ok med luftskott då eller, i en §28 situation alltså?

Markus_Almroth

• Medelpad
SV: Skott i luften?
« Svar #1 skrivet: 05 nov-13 kl 14:36 »
Gissningsvis är det bara en metafor för "skott i backen".

/M
Ät kött - må bra - lev länge.

LeCiffre

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 nov-13 kl 14:37 »
Läste just häromdan att det dör ett antal personer varje år av nedfallande kulor.. :) Lite lurigt det där alltså, särskilt om man smattrar av en salva rätt upp medan man står i en folksamling.

Neon Knight

• -
« Svar #3 skrivet: 05 nov-13 kl 16:18 »
Mythbusters testade det där. Om jag minns rätt har kulan inte tillräckligt med kraft för att döda någon när den faller ner.

LeCiffre

• Gäst

Dela detta:

* Inloggade just nu

670 gäster, 3 användare (1 dolda)
jogge, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser