Skottarna är ju hundar. =) Skotsk terrier. De är mycket burdusa och framfusiga. Inte som diskreta kissekatter direkt. 
Lekstugan var inget att ha som hönshus, jag vill ju kunna vara därinne med hönsen och alla äldre än fem år skulle nog tycka att det var bra trångt. Jakten fortsätter. Kanske får bli en byggsats iaf, men det tar emot att köpa nytt. Alltid roligare om man kan återvinna. Ska kika på annonserna här och se om jag hittar något. Hoppas det är bättre med din hönas fot!
Byle ligger i Östergötland har jag för mig? Ska kolla upp det!
Finns en tråd om byledagen här på alternativ.

Tror det ligger nånstans nära Vingåker. Åker du dit ses vi kanske där!

Jaha. :p Ja hundar är farligare, men går att dressera bättre och man kan hindra dom från att vara i hönsgården lättare. Mina har jag hönstränat.

Eller ja, den unga iaf, den gamla är så klok så han vet vad som gäller ändå.
Synd med hönshuset, hoppas du hittar nåt bättre. Bra är om man kan stå i det, annars behöver det inte vara jättestort för hönsen umgås man mest med ute ändå tycker jag. Men det är klart att drömmen vore ett hönshus där man kunde ha en härlig stol i ett hörn att sitta på medans man umgås med hönsen en stund innan sovdags. EN dag ska jag ha ett så stort hönshus.
Tack! Hönan ska få flytta in till oss ikväll så att jag kan ta hand om såret på bästa sätt.