Stor fräsaren kör med sin mega båt och knyter fast den vid bryggan i yttre skärgården.
Han går förbi gubbarna vid ljuga bänken och en av gubbarna har några fina modell båtar till salu som han har omsorgfult täljt under vintern.
Fräsarens päls klädda frun får syn på båtarna när hennes rosa pudel bajsar på bryggan, guuuuuuud va gulligt !
Stor fräsaren gör allt för frun och går fram och köper båtarna 500kr/st vill gubben ha, fräsaren köper alla och prutar ner priset till 400kr st.
Frun med pudel är överlycklig och fräsaren får till det på kvällen

Fräsaren är en hejare på affärer och ser en möjlighet att tjäna pengar på dessa båtar så han går tillbaka till gubben vid ljugarbänken och frågar om han kan få köpa fler.
Hur många frågar gubben?, 2000st säger fräsaren, det måste jag räkna på kom tillbaka imorgon.
Morgon dagen kommer fräsaren och gubben träffas för att prata affärer.
Tjaaaa om du ska ha 2000 st ska jag nog ha 3000kr/st för båtarna. säger gubben
VAFAN i HELVETE skriker fräsaren, hur i helvete kan du begära 3000kr/st! Om jag köper fler ska jag ha dem billigare, fattar du inte hur marknaden fungera!
Hur menar du frågar gubben?
Om du ska ha 2000st måste jag säga upp mig från mitt jobb för att kunna ägna mig på hel tid att tillverka mina kvalitets modeller, hyra och mat måste jag betala och övriga utgifter för livet.
Hur hade du tänkt att jag skulle tillverka dem, och vad ska jag leva av?
HUR TYCKER DU ATT GUBBEN SKA GÖRA?mvh Edward