Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värphöns vilka ?  (läst 919 gånger)

Cherrycupcake80

• Skåne
Värphöns vilka ?
« skrivet: 30 aug-13 kl 13:00 »
Jag vill köpa värpklara höns.
När börjar igentligen höns värpa ägg ?
Vilken Ålder ? 
O har ni tips på vilka raser jag ska ha ?
Jag vill ju ha snälla o trevliga höns. inga dvärghöns. har kollat lite på åsbo , nån som har erfarenheter om den ? 
finns det fler bra raser ? 
Har köpt några brahmakycklingar men dom e ju supersmå så d lär ju dröja innan nån lägger ägg.
sen har jag några blandras höns. på snart 3 mån. vet inte vad dom e för några. men dom verkar tuffa, Jagar min dvärgkochinhöna
men jag vill ha fler fina höns i min hönsgård o då såna som lägger ägg ti oss nu :)

Kålrabbis Mamma

• Värmland
SV: Värphöns vilka ?
« Svar #1 skrivet: 30 aug-13 kl 14:21 »
Unghöns brukar börja lägga ägg vid C.a 20v. Åsbohöns är en väldigt trevlig ras. Pigga, goda fodersökare och härdiga. Men de är inte så stora knappt över kilot och så lägger dom små ägg. Jag föredrar raser som lägger stora ägg men älskar mina fyra Åsbohöns.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Cherrycupcake80

• Skåne
SV: Värphöns vilka ?
« Svar #2 skrivet: 30 aug-13 kl 14:25 »
Unghöns brukar börja lägga ägg vid C.a 20v. Åsbohöns är en väldigt trevlig ras. Pigga, goda fodersökare och härdiga. Men de är inte så stora knappt över kilot och så lägger dom små ägg. Jag föredrar raser som lägger stora ägg men älskar mina fyra Åsbohöns.
Jag vill ha stora ägg hihi. men kanske ska ha ett par åsbo iaf. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser