Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skillnad ägg  (läst 729 gånger)

Flooden

• Dalarna
Skillnad ägg
« skrivet: 19 aug-13 kl 22:00 »
Kan man se skillnad på australorpägg och brahmaägg?

skogsbonne

• Värmland
SV: Skillnad ägg
« Svar #1 skrivet: 19 aug-13 kl 22:12 »
ja om du vet från börjar hur dom ser ut

Flooden

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 19 aug-13 kl 22:20 »
Men om man skaffar en grupp så är det alltså svårt att peka ut vilken ras som lagt vilket ägg?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 20 aug-13 kl 08:23 »
Ja, variationen inom raserna på äggfärg och storlek är rätt stor så jag skulle inte  utgå från att man kan skilja äggen på utseende.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

sonja på slätten

• Halland
« Svar #4 skrivet: 20 aug-13 kl 09:02 »
Dessutom kan äggen efter en viss höna med tiden ändra utseende.
Så mitt svar är nej.
I så fall får man fixa kontrollreden, där hönan stängs in. Men det kräver fötstås mycket passning.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 2 användare
Hans Hultén, praktejder

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser