Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förslutning på armband - förslag på lösningar  (läst 2655 gånger)

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Förslutning på armband - förslag på lösningar
« skrivet: 17 aug-13 kl 14:04 »
Var på marknaden idag med en indian som gör underbara "makrame" arbeten.  Förslutningen på armbanden är dock att knyta ihop.  Vilka andra lösningar skulle kunna gå ?  Kardborre, gummiband, ståltråd, stålskena ?  Snälla hjälp jag älskar armbanden men en annan hållbar förslutning måste till för att jag skall kunna glädjas varje dag med lätt på och av.Han hade fått samma förfrågningar om förslutning tidigare och lyssnar  på alla förslag  :D
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

christelle

• Blekinge
SV: Förslutning på armband - förslag på lösningar
« Svar #1 skrivet: 17 aug-13 kl 14:44 »
Går det inte att fläta ihop snörena på ena sidan till en liten ring och sen sätta en liten knapp på andra sidan som du kan fästa ringen över?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
« Svar #2 skrivet: 18 aug-13 kl 10:16 »
Skrev lite fel.  Indianen är den som gör och säljer jag var bara där som kund.  Mycket vackra arbeten.  Jag antar att ni andra marknadsutställare har ställt ut på samma marknader.   Men jag behöver nåt enkelt som försluter och lätt går att ta av och på.  Jag vet inte ens om jag står ut med ögla och knapp och är det säkert ?  Kardborre vore bra finns det kvalitetskardborre ? 
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Maj

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 18 aug-13 kl 10:23 »
Vet inte om detta duger, men för jättelänge sedan när jag var ung tillverkade jag läderarmband som jag sålde på festivaler. Förslutningen var det man på danska kallar en "løbeknude" - du får en link till en instruktion som är lätt att förstå. Hoppas att det är till hjälp!
http://www.keramikkat.dk/product.asp?product=1365
/Maj

christelle

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 18 aug-13 kl 10:37 »
Knapp och ögla är nog lika säkert som kardborreband, tror jag, dock är ju kardborreband enklare om man inte orkar/kan pilla öglan över knappen.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Lena K.L.

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 31 aug-13 kl 18:59 »
Jag bara spånar.... kan man fästa en liten magnet i var ände? De håller ihop om man vänder dem rätt?! :-\
man harnte roliare´n man jörse

Floweret

• Västerbotten
    • FLOWERET
« Svar #6 skrivet: 12 sep-13 kl 09:22 »
Jag skulle fästa en pinne i ena änden och en ring i andra och sedan trä in pinnen i ringen och lägga den tvärsöver så den låses.

Finns färdiga att köpa men jag har gjort egna med en liten nyckelringsring på ena sidan och en tvinnad metalltråd på andra.
Pyssligt liv i södra lappland med familj, höns och marsvin.
Hälsa gärna på hos mig: Floweret

Dela detta:

* Inloggade just nu

1165 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser