Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mängd foder till hönsen?  (läst 1352 gånger)

Almgren

• Västergötland
Mängd foder till hönsen?
« skrivet: 17 aug-13 kl 09:55 »
Jag har drygat ut mitt bestånd från 5 till 10 höns, och givetvis går det år mer foder nu, men min fråga är ....Skall de ha fri tillgång till foder eller ska man ge viss mängd?
Jag har i dagsläget fri tillgång dvs jag fyller på när det är slut, gör jag rätt då?
 ???

lena70

• Gäst
SV: Mängd foder till hönsen?
« Svar #1 skrivet: 17 aug-13 kl 09:59 »
Gör som du, fri tillgång!! :)

allvetarn

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 aug-13 kl 10:40 »
Jag ger mina också fri tillgång.

Nu på sommaren går dom ute så då minskar åtgången på pelletsen av sig självt. :)
Brevduvor, höns

lavendula

• I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 17 aug-13 kl 10:55 »
Jag ger fri tillgång!
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Almgren

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 17 aug-13 kl 11:45 »
Jag ger mina också fri tillgång.

Nu på sommaren går dom ute så då minskar åtgången på pelletsen av sig självt. :)

Ja mina får gå ute med, men de nya hönorna har inte vågat gå ut ännu, de är fortfarande inne i hönshuset :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare (1 dolda)
Grubblarn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser