Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Yoghurt på getmjölk?  (läst 1709 gånger)

Ljusalven

Yoghurt på getmjölk?
« skrivet: 22 jul-13 kl 19:02 »
Är det någon som provat att göra yoghurt på getmjölk och hur gör man i så fall? Tack på förhand!

renee d

SV: Yoghurt på getmjölk?
« Svar #1 skrivet: 23 jul-13 kl 07:11 »
Jag gör det på får mjölk . Bra. Köber på getmjölk när jag är hem i England.

Ljusalven

« Svar #2 skrivet: 23 jul-13 kl 17:39 »
Ok, tack!

Hippievagnen

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 02 aug-13 kl 20:18 »
Ja, jag har provat! Med lite blandat resultat!:)
Man får prova sig fram.
Min bästa yoghurt ympade jag med hjälp av naturell mild yoghurt från affären. Kokade i 10 minuter, lät svalna till 40 grader och blandade sedan ner lite yoghurt, lät stå över natten i en termos. Dagen efter var den ganska lös, men när den hade stått 6 timmar i kylskåp så var den perfekt krämig! och goood! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 3 användare
torbjorn, Undine Lines, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser