Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruggigt  (läst 3519 gånger)

Suresh

• -
Ruggigt
« skrivet: 15 feb-07 kl 19:37 »
Sånt här gör en ju beklämd.  :'(

https://payment.architrade.com/shoppages/4205634/kam4SE/payment.pml

Sen vet jag ju inget om själva rörelsen. Kontot går kanske rakt till en dollarmiljonär på Kajman-öarna , vad vet jag...
« Senast ändrad: 15 feb-07 kl 19:39 av Suresh »

Anna.D

Re:Ruggigt
« Svar #1 skrivet: 16 feb-07 kl 08:48 »
nä fy.......alltså man blir helt mörkrädd av alla hemsk heter.Hade ingen aning om att sånt föreom/Anna

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 16 mar-07 kl 03:49 »
Den organisationen hör mig veterligt ihop med David Va-Han-Nu-Hette, som även jobbade för sälkutar, vilda åsnor och en hel del annat.  Jag tror den är ganska normal för amerikanska ideella organisationer:  Ett fasligt tiggande, och lite som trots allt blir gjort.  För egen del föredrar jag de svenska organisationerna, i detta fall Sveriges Djurskyddsföreningars Riksförbund och Förbundet Djurens Rätt.  Båda jobbar en del även mot såna här hemskheter, och det med björnarna är sannerligen inte de enda...

Äsch, jag kan ju inte lägga ut länkar än, men sök på IFAW så kan Ni klicka fram lite mer.
« Senast ändrad: 16 mar-07 kl 03:55 av Trollmor »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Balbina

• -
« Svar #3 skrivet: 16 mar-07 kl 10:03 »
Jag sponsrar WWF med en hel del pengar.
Djurens rätt -  :-X jag ska inte säga vad jag tycker om dem

Skojarbråten

« Svar #4 skrivet: 16 mar-07 kl 13:30 »
Jag sponsrar WWF med en hel del pengar.
Djurens rätt -  :-X jag ska inte säga vad jag tycker om dem

Jag kan säga det istället: Djurens Rätt borde skrotas. Djurskyddsmyndigheten borde också skrotas. Deras enda uppgift är att försvåra så mycket som möjligt för folk att ha husdjur, och dessa statligt anställda kommer från militanta djurrättsorganisationer. (Fast Djurskyddsmyndigheten kanske redan är skrotad?)

Min numera 17-åriga dotter älskar djur, och följdaktligen sökte hon upp Djurens Rätt för att se om hon kunde hjälpa till på något vis. Hon gick på ett möte och blev utskälld för att hon har husdjur. Nä, fy fan! Bekämpa skiten, säger jag bara.

« Senast ändrad: 16 mar-07 kl 13:31 av Skojarbråten »
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #5 skrivet: 16 mar-07 kl 13:55 »
Jag är inte heller glad för djurens rätt och djurskyddet osv, de har inte mycket koll på vad djur behöver egentligen, men de ska väl ha nåt plus i kanten som vid ingripande som stod i dagens Expressen...

http://www.expressen.se/nyheter/1.596713
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Trollmor

• -
« Svar #6 skrivet: 20 mar-07 kl 05:54 »
OK, OK, jag har också gått ur Djurens Rätt.  Känns gräsligt trist efter trettio år.  De har ändrats en hel del efter paret Börtz död.  Men vad hade de med hunden i artikeln att göra?  Det står ju bara "andra passagerare" ...

Skojarbråten

« Svar #7 skrivet: 21 mar-07 kl 20:16 »
Djurens Rätt/liknande organisationer var turligt nog inte inblandade i "fritagningen". Hade de varit det hade nog hunden blivit släppt rätt ut i skogen och kolat illa kvickt.

Ursäkta frånvaron av nyanser ovan, men jag är ganska upprörd över dylika samfunds metoder och totala brist på kunskap i frågan de driver  (bara det är ju skrattretande). För det mesta hamnar djuren de "räddar" ur askan rätt in i brasan och dör eller måste avlivas. Trots att djuren kanske inte ens satt i askan innan. Nä, fy fan! De är ju patetiska. Lyckas dock förstöra en hel del på sin väg mot kunskap.

Säger inte att alla "fritagningar" görs av folk som härstammar från just Djurens Rätt, men det finns rätt mycket "såna människor" som bekänner sig dit. Djurens Befrielsefront m fl har lyckligtvis inte lyckats skaffa sig en egen myndighet än (väl?), bemannad av före detta medlemmar. Den dagen DET händer går jag möjligtvis ut i krig. Jo, ta mig fan.

Det finns t ex en bra anledning till att jag inte lägger mig i krisen i Mellanöstern. Och det är att jag inte vet ett jävla skit om hur det är att leva där. Men visst skulle även jag kunna sitta på en okunnig högskolehäst och peka med pinnar... Eller förlåt, jag menade högstadiehäst.

Sommartorparn

« Svar #8 skrivet: 21 mar-07 kl 20:32 »
Då är ju Trädgårdstomtarnas befrielsefront mindre läskig. Tomtarna står i alla fall sedan kvar i skogen och väntar tills skallgången kommer och räddar dem. Vet förstås inte hur aktiv befrielsefronten är i Sverige, men i Frankrike har den många medlemmar. (Fast jag vet en trädgård som de har missat, i Ki... nej, det säger jag inte ifall befrielsefrontens medlemmar skulle läsa den här tråden.)

Skojarbråten

« Svar #9 skrivet: 21 mar-07 kl 20:59 »
(Fast jag vet en trädgård som de har missat, i Ki... nej, det säger jag inte ifall befrielsefrontens medlemmar skulle läsa den här tråden.)

I Kil finns minsann inga trädgårdstomtar! Dom har jag redan kastat ur askan in i elden med helvetets plågor som följd, he he. Du måste ju bo i Kiruna eller nåt, om jag inte hittat dem än. 8) ;D

Menade du det som en subtil knackning fattade jag den inte. Verkligen inte.
« Senast ändrad: 21 mar-07 kl 21:00 av Skojarbråten »

Trollmor

• -
« Svar #10 skrivet: 22 mar-07 kl 01:26 »
Lessen, men jag hajar noll.  Är det fortsättning på gamla samtal, eller?

Sommartorparn

« Svar #11 skrivet: 22 mar-07 kl 07:22 »
I Kil finns minsann inga trädgårdstomtar! Dom har jag redan kastat ur askan in i elden med helvetets plågor som följd, he he. Du måste ju bo i Kiruna eller nåt, om jag inte hittat dem än. 8) ;D

Menade du det som en subtil knackning fattade jag den inte. Verkligen inte.

Detta Ki... ligger i Frankrike, aktivisternas paradis.

Trollmor

• -
« Svar #12 skrivet: 22 mar-07 kl 19:09 »
Låter som ett förtjusande ämne - för en ny tråd!!!  Var ska jag leta efter den?  Ljugarbänken?  Där finns det multum; har inte orkat dit än!

Skojarbråten

« Svar #13 skrivet: 26 mar-07 kl 22:22 »

Tror att jag inte ska åka till Frankrike. Särskilt inte med min minkpäls.

Förlåt Trollmor, ska sluta nu.

Trollmor

• -
« Svar #14 skrivet: 01 apr-07 kl 05:29 »
Det var ju synd, för jag fattar fortfarande inte...   :P

Izmiljotina

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 02 apr-07 kl 15:07 »
Då tar jag och startar en tråd om ämnet på ljugarbänken så får vi se.. =)

Skojarbråten

« Svar #16 skrivet: 04 apr-07 kl 21:59 »
Lessen, men jag hajar noll.  Är det fortsättning på gamla samtal, eller?

Nej, det tror jag väl inte? Jag hajar heller ingenting. Trodde sommartorparn tyckte att det var jag som var trädgårdstomten. Det var förhoppningsvis jag som var snar till försvar. *hoppas*

Eller så är jag en trädgårdstomte. Då borde jag snarast städas bort från åtminstone den här gårdsplanen.

Trollmor

• -
« Svar #17 skrivet: 05 apr-07 kl 01:04 »
Ja, själv har jag ju tomtar på loftet.  Skönt i alla fall att inte vara ensam om att inte hänga med i dessa moderna svängar.  Vi sagovarelser är ju lite ålderdomliga.  Gillar balans i naturen och sån stenålder.  Och solidaritet med alla levande varelser, även björnar i kinesiska farmer.
« Senast ändrad: 05 apr-07 kl 01:09 av Trollmor »

Norrsken

• -
« Svar #18 skrivet: 26 apr-07 kl 13:53 »
Djurens Rätt/liknande organisationer var turligt nog inte inblandade i "fritagningen". Hade de varit det hade nog hunden blivit släppt rätt ut i skogen och kolat illa kvickt.

Ursäkta frånvaron av nyanser ovan, men jag är ganska upprörd över dylika samfunds metoder och totala brist på kunskap i frågan de driver  (bara det är ju skrattretande). För det mesta hamnar djuren de "räddar" ur askan rätt in i brasan och dör eller måste avlivas. Trots att djuren kanske inte ens satt i askan innan. Nä, fy fan! De är ju patetiska. Lyckas dock förstöra en hel del på sin väg mot kunskap.

Säger inte att alla "fritagningar" görs av folk som härstammar från just Djurens Rätt, men det finns rätt mycket "såna människor" som bekänner sig dit. Djurens Befrielsefront m fl har lyckligtvis inte lyckats skaffa sig en egen myndighet än (väl?), bemannad av före detta medlemmar. Den dagen DET händer går jag möjligtvis ut i krig. Jo, ta mig fan.

Jag känner inte riktigt igen bilden. När jag var med i djurens rätt (de hette nsmpd dåjag var med, så visst, det börjar vara ett tag sen ;)) var det större acceptans. Det fanns många som hade djur, åt kött osv. Tom jägare var med! Visst var det väl nån insändare då och då om att alla som äter kött är mördare och så, men det var mer undantag än regel. Jag minns det som en förening med högt i tak, och som mestadels jobbade politiskt med insändare, namnlistor, och att på andra sätt tydliggöra missförhållanden. På den beskrivning som ges i den här tråden låter de mer som djurens befrielsefront, som alltid har använt sig av kriminella metoder. Synd att det utvecklas åt det hållet, för dte gynnar nog minst av allt djuren :(.

Ang djurskyddsmyndigheten så köpte jag senaste "Hästfocus" igår. Fortsättningen på historien om hovslagaren som kom hem och hittade sin fullt friska hingst avlivad på gårdsplanen. Senare tvångsomhändertogs ett sto också. Inte en tanke på att hon hade föl vid sidan, och riskerade mjölkstockning och juverinflammation av att tas från fölet bara så där. Man får kalla kårar när man läser om förfarandet. Hans hästar drack vatten från en rinnande bäck, och en sjö. Hagen hade en 300 meter lång strandlinje, men på bilden där de tog vattenprover låg en död svan. Så klart visade provet brister på vattenkvalitén, men hur hade det varit om man tagit provet 50 meter bort? De hade ju ändå kunnat ge honom åläggande att avlägsna kadavret! Nej usch! Att en sådan myndighet bara kan få hålla på så! Det som hade kunnat vara för ett gott syfte används som maktmissbruk! >:(
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Trollmor

• -
« Svar #19 skrivet: 26 apr-07 kl 19:24 »
Jag tillhör dem som gått ur Djurens Rätt (förutvarande NSMPD) på grund av att det inte längre accepteras att man äter kött där.  Jag föreslog flera gånger att de skulle ha en sida i tidningen med vinjetten "Oss rovdjur emellan" om bra slaktmetoder och liknande, men fick inget gehör.  Vinjetten "Vegetariska kocken" har de mig veterligt fortfarande.  I Magnus Lintons "Veganerna" framkommer i sista kapitlet att detta är en fullt avsiktlig politik från förbundets sida.  Tyvärr.  Så jag är bara med i Djurskyddsföreningarnas Riksförbund numera, och trivs bra på ett forum som leds av en kille som berättar så fint om sina två trevliga hushållsgrisar, som blir mat till jul.

Det är ett elände att djurvännerna splittras på detta sätt, och jag tror inte att Ellen och Johan Börtz skulle gilla utvecklingen om de kunnat se den.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1550 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser