Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruggigt  (läst 3517 gånger)

Norrsken

• -
Re:Ruggigt
« Svar #20 skrivet: 26 apr-07 kl 22:22 »
Ja det gynnar ju knappast djuren. De flesta människor tar ju bara avstånd från sådana extremister. De som sen ska sköta tillsynsverksamhet har inte kunskaper om djur, utan tycks bara anse att djurhållning är fel :-\. Det tycks ju vara rätt slumpartat urval när de avlivar en fullt frisk häst, och det utan att ens få tag på ägaren.  Är det nån fler här som läst "Hästfocus"? Det var en artikel i ett tidigare nummer om hingsten som avlivades, och nu i det nya om ett sto som blivit omhändertaget och fört till okänd ort. Jag månar definitivt om djuren, och tycker att det absolut bör finnas nån form av kontroll som griper in vid missförhållanden. Men som det nu är verkar de ju inte ha nån kunskap om de olika djurslagen..
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

lenore

« Svar #21 skrivet: 27 apr-07 kl 22:59 »
Det är ju hemskt att dom utnyttjar folk sådär, jag hörde av en föreläsare(jag går djurvårdsprogrammet) att WWF tar mycket av pengarna och använder till kontor, firmabilar och liknande.. Hemskt att man inte ens kan lita på dem som "vill" göra något

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #22 skrivet: 28 apr-07 kl 07:00 »
Hm.  Är det verkligen så illa?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

A.Viking

« Svar #23 skrivet: 28 apr-07 kl 10:54 »
Trist med den utveckling- som jag förstår av diskussionen ovan- som Djurens Rätt tagit. Djurrättsrörelsen har tidigare varit duktig på att visa på missförhållanden , vidriga transporter , slakrerier som misssköter sig o.s.v. När engagemanget kantrar till fanatism o intollerans bli det farligt och sekteristiskt.En dysfunktionell Djurskyddsmyndighet gör heller ingen lycklig,och det som hänt där på senare tid tror jag har förstört folks förtroende fullständigt. Nu läggs den ner, i år tror jag ,och vi får väl hoppas den myndighet som kommer sen funkar bättre.... Tråden startade med att Suresh visade på en artikel där björnar behandlades vidrigt, så viss behövs det kamp o engagemang  mot vanvård , o att man håller koll så att inte djur upphör att behandlas väl  o istället bara ses som vinstgivande produktionsenheter, där deras välbefinnande o möjligheter att leva efter sina naturliga behov åtsidosätts.
Huvva, nu låt jag som nån gammal progg politiker , är jag inte, jag lovar... ;)

Trollmor

• -
« Svar #24 skrivet: 28 apr-07 kl 15:28 »
Tja, Djurskyddsmyndighetens uppgifter ska väl föras tillbaka till Jordbruksverket, och det fungerade inget vidare före uppdelningen...  Och visst behövs det att folk påpekar sådana vidrigheter som den där björngallan.  Jag undrar vad man kan göra åt saken.  Att börja från början och starta en förening för folk som både älskar djur och kan tänka, det känns lite för jobbigt.  Man har liksom inte tid, nu när Golfströmmen hotar att vända och hela världen är ur led...

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #25 skrivet: 28 apr-07 kl 16:05 »
Tja, Djurskyddsmyndighetens uppgifter ska väl föras tillbaka till Jordbruksverket, och det fungerade inget vidare före uppdelningen...  Och visst behövs det att folk påpekar sådana vidrigheter som den där björngallan.  Jag undrar vad man kan göra åt saken.  Att börja från början och starta en förening för folk som både älskar djur och kan tänka, det känns lite för jobbigt.  Man har liksom inte tid, nu när Golfströmmen hotar att vända och hela världen är ur led...

Golfströmmen har redan vänt, och vänder mer varje år ....det är därför de forna "svenska" ålarna nu bor utanför skottlandskusten ;). Och mänsklig dummhet kan man nog inte göra så mycket åt.....bara dra sitt strå till stacken så det åteminstone inte blir värre än det behöver bli.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Trollmor

• -
« Svar #26 skrivet: 28 apr-07 kl 17:51 »
Ja, Golfströmmen känns på nåt sätt viktigare.  Vad kan vi göra då?  Starta en ny tråd, kanske, det blir säkert effektivt...   :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

1800 gäster, 3 användare (1 dolda)
alternaiv, eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser