Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad kan det här vara för ras? Bild på höns.  (läst 1504 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Vad kan det här vara för ras? Bild på höns.
« skrivet: 19 jul-13 kl 22:42 »
Körde förbi en gård idag med så söta små höns, jag stannade givetvis och frågade vad det var för ras men tanten som var hemma visste inte det då det var gubbens höns. De var små och fluffiga med fjädrar på benen. Där fanns också en större ras, bruna hönor och en ljusare tupp. Någon som vet vad det kan ha varit för ras eller kanske att det var blandningar, de gick i två olika hägn.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Vad kan det här vara för ras? Bild på höns.
« Svar #1 skrivet: 19 jul-13 kl 22:47 »
De fluffiga är dvärgkochin,de andra hybrider troligtvis lohman
Fjäderfän och kaniner

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: Vad kan det här vara för ras? Bild på höns.
« Svar #2 skrivet: 19 jul-13 kl 23:01 »
Ok, jag tänkte att det kunde vara typ dvärg-kochin men jag har aldrig sett några sådana, varken dvärg eller vanliga!! De andra är då troligennågon hybrid alltså, de stora värpte brunaktiga ägg då jag köpte ett gäng ägg av tanten.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser