Hej!
Jag skulle behöva råd och hjälp angående hur jag bäst bör behandla två av mina dvärggetter som jag misstänker har fått ringorm. Jag är inte helt säker på att det är det men misstänker det som sagt.
Det började på en av de kastrerade bockarna som fick en kal fläck vid svansen och även på manken - på dessa ställen är det nu som sårigt skorv då han kliat sig en del, samt att det har blivit som sårigt skorv på hela öronen. Han kliar sig som sagt på dessa ställen. De andra getterna har inget synts på, tills nu. Nu har en av getflickorna fått sårigt skorv på öronen hon med och kliar sig där. Inga andra fläckar på henne än så länge, men det lär väl komma eftersom det verkar synas mer och mer på öronen för var dag.

Vad tror ni om detta? Kan det vara ringorm?
Är det någon som kan tipsa vad jag ska behandla dem med? Vill ju inte att det ska spridas till de andra 4 getterna jag har.
Den lilla getflickan som fått skorvet på öronen kan dessutom vara dräktig och ska isåfall ha killingar i Oktober, jag vill ju inte behandla med något som kan riskera att skada de små.
Hjälp och råd är som sagt mer än välkommet i detta läge!