Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När ska man skilja av bagglammen?  (läst 1025 gånger)

wahlgrens

• Uppland
När ska man skilja av bagglammen?
« skrivet: 24 jun-13 kl 07:22 »
100 dagar har jag hört, men hur långt spann före och efter 100 dagar är okej? Jag har bara två bagglamm. För att undvika att en av dem får gå ensam så vill jag skilja av dem samtidigt från tackorna. Problemet är att de är födda med en månads mellanrum. Så när bör jag flytta dem för att den yngsta inte ska vara för liten och den äldsta inte ska riskera att pappa?

zeina66

• Värmland
SV: När ska man skilja av bagglammen?
« Svar #1 skrivet: 24 jun-13 kl 07:38 »
Hej,jag har gutar och skiljer av bagglammen när majoriteten är 4 månader,nån kan vara ,4,5 den yngsta 3,5 mån men om de bara får bra bete så gör det inte så stor skillnad om man väger dom i slutet av oktober. I första hand säljer jag livdjur men väger dom ändå eftersom betet kan skilja sig mkt år från år..och för att jag gillar föra statistik.
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

wahlgrens

• Uppland
SV: När ska man skilja av bagglammen?
« Svar #2 skrivet: 24 jun-13 kl 15:51 »
Tack för svar...

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 3 användare (1 dolda)
Lena III, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser