Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  djurtokig  (läst 1773 gånger)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
djurtokig
« skrivet: 12 feb-07 kl 14:05 »
Hej. E det någon som kan hjälpa mej? Jag e lite sugen på att skaffa afr.dvärg getter. Har läst allt jag kommer över om dom små gulle grisarna. MEN...Vad jag än läser står det att man ska ha vindsydd till dom !!! ??? Vadå.. går dom ute året runt ....dygnet runt? Ska man inte ha ett stall till dom eller? Kan någon svara mej på detta. Tacksam om nån vill hjälpa mej. mvh Carina
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Balbina

• -
Re:djurtokig
« Svar #1 skrivet: 12 feb-07 kl 14:59 »
Hejsan!
man kan ha dem ute året runt om man vill det. Och då måste de ha ett bra vindskydd.
Eller så har man dem på stall. Antingen inne dygnet runt eller inne på natten och ute på dagen. Men de uppskattar ett vindskydd ute även om de bara är ute om dagen.
Afrikanerna är frusna av sig och mina blev glada när jag till slut tog in dem. I min hage står ett fint gammalt torp som de kan gå in i där det finns en bra bädd osv. men de ville ändå in.
Nu är de bara ute på dagarna om det är soligt och vindstilla.
« Senast ändrad: 12 feb-07 kl 15:01 av Gôskottan farm aka. Balbina »

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #2 skrivet: 12 feb-07 kl 20:06 »
Tack för ditt svar! det hjälpte mej.....  :D     Vet du/någon nåt bra ställe där man kan köpa getter(seriösa uppfödare)? Vad kostar dom på ett ungefär? mvh carina

Balbina

• -
« Svar #3 skrivet: 12 feb-07 kl 20:17 »
Beror på var i landet du bor. jag föder själv upp dvärgar. jag finns i Skaraborg och väntar några kullar under våren.
Priset är väldigt olika. Från att de skänker bort getter (vuxna) till 1.000:- för en fin killing.

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #4 skrivet: 12 feb-07 kl 20:25 »
jag bor mitt i skåne.....närmare bestämt i röstånga. :D  e lite dålig på länen... ;D var ligger skaraborg?

Balbina

• -
« Svar #5 skrivet: 12 feb-07 kl 20:58 »
Jag bor åtta mil norr om Jönköping. På västra sidan av vättern så det är rätt långt hit.

Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser