Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mata 4-v-kattungar utan mamma?  (läst 18757 gånger)

Anna

• -
SV: Hur mata 4-v-kattungar utan mamma?
« Svar #20 skrivet: 23 maj-13 kl 10:35 »
Testar.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Anna

• -
« Svar #21 skrivet: 23 maj-13 kl 10:37 »
Åh, lyckades med bild! Den svarta och en av de randiga är honor och den ena randiga och den långhåriga med strumpor är hannar.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #22 skrivet: 23 maj-13 kl 11:37 »
Åhhhh vilka sötnosar!  :-* Det finns inget sötare än kattungar!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Beatrice Aurore

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 02 jun-13 kl 09:48 »
Den svarta och en av de randiga är honor och den ena randiga och den långhåriga med strumpor är hannar.

Någon bra bild eller tips på hur man könsbestämmer små kattungar?

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #24 skrivet: 02 jun-13 kl 10:10 »
Det brukar vara rätt lätt. Vulvan på katter är som en springa så man brukar säga att honor har ett i (springa och anus). Hanarna har två runda hål med längre avstånd mellan, brukar även växa päls där. När de är alldeles nyfödda brukar man även kunna se en liten pungpåse.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #25 skrivet: 06 jun-13 kl 22:09 »
när jag hittade "mina" kattungar så hade de nyss öppnat ögonen 3 veckor (?) gamla kanske. Deras mamma (vildkatt) hade fastnat i ett armeringsjärn och brutit ryggen. Hittade dom 5-7 dagar efter så de var väldigt medtagna...
Vi tog hand om kattungarn och de gick jättebra. De fick kaffegrädde utspädd med vatten. De lärde sig snabbt lapa och jag slapp sprutan. Alla 3 växte upp och blev fina och stora.
Vi har kvar en av dom ( ville inte ha 3 katter) och han är mer som en hund. Kan sitt och vet vilka rum han inte får va i och följer med på alla promenader med hundarna :)

Han älskar fortfarande kattungemat- blötfodret ;)
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser