Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Korova  (läst 4486 gånger)

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Korova
« skrivet: 13 maj-13 kl 13:00 »
Nu har jag äntligen fått tag på frön till Korova!!! Gissa om jag är glad!!
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

jimvidar

• Perenner och mat som största intressen.
    • Uppland
SV: Korova
« Svar #1 skrivet: 14 maj-13 kl 12:32 »
Kan du berätta var du har fått tag på fröna. Jag är nästan på väg att ge upp efter flera år av sökande.

nittonhundranittiosex

• Gotland
« Svar #2 skrivet: 14 maj-13 kl 18:27 »
Kontakta Matti Leino på Jamtli museet. De har vanlig korova. Men om du kontaktar Arne Jonsson i Bjurholm, söka här på Alternativ, så får du frön av en nyligen upptäckt Korova  :)
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

jimvidar

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 14 maj-13 kl 20:01 »
Tack för svaret. Jag har skickat en fråga till Arne men har inte fått något svar ännu.

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #4 skrivet: 14 maj-13 kl 20:52 »
Ring till Arne, han har telefon 0932-22051. Han svarar säkert och kommer glatt skicka dig några frön skulle jag tro :)
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

jimvidar

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 15 maj-13 kl 11:23 »
Nu är även jag glad, jätteglad skulle jag vilja säga. Rovfröna kommer senare under veckan från Jamtli Museum, sista påsen dessutom. Tack för tipset nittonhundranittiosex. Som barn så hade vi en stor handdriven kvarn på fyra ben där vi rev rovorna i. Raspet ströddes över höet som gavs till korna, korna var som tokiga i raspet kommer jag ihåg.

nittonhundranittiosex

• Gotland
« Svar #6 skrivet: 15 maj-13 kl 12:03 »
Vad roligt att du fått tag på frön! Grobarheten är jättebra! Mina frön är 9 år och de grodde hur bra som helst!
Vore roligt om vi håller kontakten, så att vi kan byta frön om några år för att undvika inavel  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

626 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser