Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fransk vädur......  (läst 2792 gånger)

Timon

• Gäst
Fransk vädur......
« skrivet: 06 feb-07 kl 21:40 »
Hej!
Jag är helt ny här och jag vet inte riktigt hur allting funkar mej jag vill efterlysa FRANSKA VÄDURAR! Jag bor en bit utanför Göteborg och jag ska stsa på det här med kaniner! Och jag har i dag "bara" dvärg vädurar och 2 Löwen... har alltid drömt om att köpa Franska Vädurar så jag gillar stora kaniner framför dom små.
Har ni FV till salu eller så, hör av er! Maila mej!

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
Re:Fransk vädur......
« Svar #1 skrivet: 06 feb-07 kl 22:31 »
Har mejlat dig...kan leverera till göteborg...  Vädurarana är en härlig ras.
« Senast ändrad: 06 feb-07 kl 22:31 av Eufemia »
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Kerstin Linnea

« Svar #2 skrivet: 07 feb-07 kl 13:07 »
Ja, skaffa franska vädurar. Du kommer inte att ångra dig...
Har en kille själv som är jättetrevlig, han använder si av "passivt motstånd" när jag tycker att det är färdig kliat och bara sticker ut skallen så jag inte kan stänga luckan... ;D....
Min frasse vid namn Holger är lugn och snäll och det ska mycket till innan han blir orolig....

Tjotten

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 07 feb-07 kl 16:40 »
Jag har Franska vädurar och kan leverera till Göteborg. Första kullen för i år har kommit och är nu 3 veckor, fler kommer och jag har flera obesläktade gener. Jag har 7 avelshonor och 4 avels hanar.
Maila gärna till:  charlotte@storakaniner.se eller titta in på hemsidan www.storakaniner.se  Hemsidan är just nu lite dåligt uppdaterad och fyra av mina frassar finns inte på bild samt att ungarna ännu inte är utlagda. Jag brukar lägga ut dem när de är ca. 4 veckor och jag är säker på könet.
Ps: Kerstin Linneas hane kommer från mig.

Tjotten

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 feb-07 kl 11:47 »
Fick en kull till i går (och även BJ), så nu är de på G.

Insanity

« Svar #5 skrivet: 10 feb-07 kl 19:25 »
Tjotten: Vi ska ha en fransman tänkte jag :D
Eller är en hona bättre kanske? :)
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Tjotten

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 14 feb-07 kl 15:04 »
Tjotten: Vi ska ha en fransman tänkte jag :D
Eller är en hona bättre kanske? :)

Ni ska börja med en hane, jag ska allt titta ut en bra en åt er ;-) En blå ur den senare kullen kanske, där var två mantlade, om det finns en hane där så är han er. Då kommer du bli förälskad och fast för livet ;-)

Insanity

« Svar #7 skrivet: 14 feb-07 kl 17:50 »
Ni ska börja med en hane, jag ska allt titta ut en bra en åt er ;-) En blå ur den senare kullen kanske, där var två mantlade, om det finns en hane där så är han er. Då kommer du bli förälskad och fast för livet ;-)

Åh, det låter toppen :D
När är han leveransklar? :)
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Tjotten

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 15 feb-07 kl 08:37 »
Åh, det låter toppen :D
När är han leveransklar? :)

Den kullen är inte så gammal ännu så du får vänta till v. 14. Det finns även svarta och en svart vit som är levklar v. 11 men eftersom du har många i de färgerna redan så kanske du kan vänta lite. Kul med lite variation, eller?

Elisa

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 23 feb-07 kl 16:24 »
Hej
Kommer få franska i färgerna röd-gul, madagaskar, viltgula, svart och havanna samt manteltecknat i vissa färger i nästa månad.
Har parat 4 olika honor. Du kan se på hemsidan så ser du vilka jag har. Parade är Brownie, Beauty, Lillemor och Hedwig. Wilma har en kull nu med röd-gula samt en viltgul manteltecknad.
Säljs med stamtavla eller utan priser i olika nivåer.
Från 450-600 kr
Elisa.
inga djur för tillfället.

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser