Hmm...vilken skillnad, Maria?
Jag brukar rekommendera mina kunder att inte röka tobaken eftersom jag trott att den är tämligen rå i smaken.
Har provat att rulla en cigarr och rökt den, men då jag inte varken röker eller gillar cigarr så kan jag inte påstå varken det ena eller det andra. Din upplevelse var alltså positiv?
Mats
Det är stor skillnad på smak beroende på sort och NÄR man avbrutit nedbrytnings prosessen.
Ju mörkare färg desto mer cigarr/cigarill smak..
Stor skillnad på smaker och aromer.
Jag blev nästan gråtfärdig när min egen tobak tog slut i våras..
Köpt råtobak har ofta tillsatser så som extra nicotin.
Jag röker tobaken helt rå utan smakämnen.
Cigarrer är en annan sak för dom måste särbehandlas så att munnens slemhinnor kan ta upp nicotinet.
Köpta cigaretter är idag orökbara sen dom tillsatte flamskyddsmedel ... fy zatan vad äckligt dom smakar.. å sånt röker folk

.
En stackare med svår tandvärk fick min akuta hjälp förra veckan och han hade köpe cigaretter som han rökte för att dämpa värken. Han ville ge mej paketet i utbyte, he he jag sa åt honnom att dom kunde han behålla å röka om det hjälpte honnom, jag vill då inte ha dom..
Nicotin halten är ointressant för min del.. smaken däremot är ju upplevelsen.. ingen gillar väl att dricka äckligt kaffe.
Jag ser mej som nybörjare än och det finns massor att testa och upptäcka.
Tobak är en helig växt för mej.
Jag är inte angelägen om att sälja, eftersom det inte är något jag kan köpa om vi säjer så..
Jag odlar ju bara så mycket som VI behöver, resten av odlingarna är ju mat och medicinalväxter.
Dåligt med odlingarna i år då jag kämpat med min hälsa, men det håller på att vända nu när jag vet vad jag felar. Så nästa år då

En annan sak som sällan nämns är ju genmodifierad tobak, som jag kan tänka mej att färdiga cigaretter består av och med det en del, så att säja inympade gifter kan jag tänka.