Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flera användare får gemensamma varningspoäng  (läst 4344 gånger)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: flera användare får gemensamma varningspoäng
« Svar #20 skrivet: 01 maj-13 kl 17:58 »
VÄNLIGEN OBSERVERA ATT DETTA INTE ÄR EN DISKUSSIONSTRÅD DETTA ÄR EN TRÅD DÄR JAG SÖKER HJÄLP AV NÅGON MED ATT REDA UT ETT TROLIGTVIS TEKNISKT FEL SOM LETT TILL ATT EN ANVÄNDARE FÅTT ÖVERTA EN ANNAN ANVÄNDARES VARNIGNSPOÄNG, TRÅDEN LIGGER UNDER "TEKNISK SUPPORT" OCH SYFTAR TILL ATT REDA UT DETTA ENSKILDA FALL INTE TILL ATT DISKUTERA ANDRA FALL MODERATORERS ENSKILDA POLICYR ELLER LIKNANDE UTAN TRÅDEN HANDLAR OM ETT ENSKILT FALL DÄR ETT FEL SKETT SOM BEHÖVER ÅTGÄRDAS
Då kan jag bara svara att det med största sannolikhet inte handlar om något tekniskt fel. Det är vår policy att föra över varningspoängen till en ny användare, om den har samma ip-adress, och på andra sätt gör moderatorerna övertygade om att det rör sig om samma individ.

Återigen. Har det blivit fel, så kontaktas Petter. Via pm, lämpligen, enskilda fall diskuterar vi inte öppet i trådar.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Existens!

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 01 maj-13 kl 17:58 »
Tror inte det är några tekniska fel utan nån som klantat sig helt enkelt..

Och jo, jag bidrar med lösningar :  Låna inte ut din e-post till kreti och pleti..

joel123

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 01 maj-13 kl 18:00 »
Tror inte det är några tekniska fel utan nån som klantat sig helt enkelt..

Och jo, jag bidrar med lösningar :  Låna inte ut din e-post till kreti och pleti..

det löser ju inte det tekniska felet att du säger att det inte är något tekniskt fel?

....om du gör en tråd om att morötterna växer snabbare , skulle du uppskatta om jag skrev att jag trodde att de itne alls det växte snabbare?

Existens!

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 01 maj-13 kl 18:03 »
Ja, om jag startar en tråd om morötter så känns det väl rätt naturligt att du kan skriva om morötter i den?

hånung

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 01 maj-13 kl 18:05 »
Det får man såklart ha.

Blir något fel pga detta, så kontaktar man Petter.
Det där är nog inte helt sant  är ja räd  . Men  vist  det kanske funkar för somliga att kontakta Petter  men uppenbart inte för somliga .

joel123

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 01 maj-13 kl 18:05 »
Ja, om jag startar en tråd om morötter så känns det väl rätt naturligt att du kan skriva om morötter i den?

exakt, där slog du huvet på spiken.

så i en tråd om teknisk support är det lämpligt att skriva om teknisk supprt, och itne om en massa annat, tack på förhand för att du avstår från att posta fler inlägg som inte har med teknisk support att göra.

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #26 skrivet: 01 maj-13 kl 18:15 »
Praxis är att användare som fått varningar, och då avslutar sitt konto för att sedan omedelbart starta ett nytt, får samma poäng som det tidigare kontot hade.

Detta gäller i de fall där det är helt uppenbart att det är det som skett. Så var det i detta fallet. Dessutom missbrukades forumfunktioner för att spamma med anmälningar och anmäla enbart för att föra fram kritik mot moderator. Den aktuella personen har avslutat de två konton som var inblandade. Det kommer troligen att ske en kontroll för att se om personen använder ytterligare fler identiteter här.

Detta är nog en tråkig effekt av att  det inte finns någon tröskeln för att komma åt delar av forumet, det finns alltså inget att förlora för de som väljer att betrakta sin användaridentitet som en förbrukningsartikel.

Eftersom detta med extra konton uppenbarligen missbrukas av vissa, för att slippa undan varningspoäng, så kommer tyvärr det här med tröskel troligen att tas upp för diskussion igen.

Existens!

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #27 skrivet: 01 maj-13 kl 18:19 »
Som du kanske minns har jag påpekat detta tidigare och jag förstår inte varför tröskeln togs bort.

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #28 skrivet: 01 maj-13 kl 18:28 »
Ja, och jag vill minnas att jag/någon sa att det ännu inte varit några direkta problem. Nu har vi haft ett par fall, så det kan därför kanske vara aktuellt att ompröva det.

Att tröskeln togs bort var för att flera tyckte att det var otrevligt med tröskeln som fanns till ljugarbänken. Dessutom var det störande med vissa som för att snabbt komma över tröskeln gjorde massor med meningslösa inlägg.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #29 skrivet: 01 maj-13 kl 18:30 »
Den här tråden låser jag nu eftersom den handlar om enskilda medlemmar och deras förseelser och varningar. Sådant får man ta privat med mig.

Men för att kort och i allmänna ordalag svara på frågan: vi för bara över varningspoäng när det är uppenbart att det rör sig om samma person som kör med dubbla konton dvs personen börjar använda det andra kontot när den blir tystad pga varningar i det första, skriver på samma sätt och drar på sig samma typ av anmälningar och skriver från samma IP-adress och bara från den IP-adressen.

Detta med tröskel får vi ta i en egen tråd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

388 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser