Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flera användare får gemensamma varningspoäng  (läst 4348 gånger)

joel123

• Gäst
flera användare får gemensamma varningspoäng
« skrivet: 01 maj-13 kl 17:00 »
hej det är märkligt, jag har 2 bekanta som brukar kolla sin alternativprofil härifrån, en av dem avslutade sin profil, då fick den andrae ett meddelande om att hen fick ta över den andres varningspoäng? hur kommer det sig? räknas varningspoängen gemensamt för dem för att de är släkt/vänner? är det inte rättså sjukt att ge någon 20 varningspoäng för att dennes släkting/vän inte skötte sig? jag vet andra användare som har vänner/familj som också är användare, räknas deras varningspoäng också ihop? eller är det så att ens varningspoäng räknas ihop med de som bor i samma stad? län? eller vad är grejen?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: flera användare får gemensamma varningspoäng
« Svar #1 skrivet: 01 maj-13 kl 17:04 »
Den som anser sig ha fått felaktiga varningspoäng får kontakta Petter. Det är tyvärr vanligt att de som missköter sig skaffar flera konton, för att kunna fortsätta bråka om de får så mycket varningar att de är hindrade från att skriva under sitt vanliga användarnamn.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

joel123

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 maj-13 kl 17:07 »
Den som anser sig ha fått felaktiga varningspoäng får kontakta Petter.

det är syftet med den här tråden.

Det är tyvärr vanligt att de som missköter sig skaffar flera konton, för att kunna fortsätta bråka om de får så mycket varningar att de är hindrade från att skriva under sitt vanliga användarnamn.

det har ju inte med saken att göra?

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 01 maj-13 kl 17:09 »
det är syftet med den här tråden.
Lämpligen tas det upp via pm. Och man får försöka övertyga honom om att man inte är samma användare.
Citera
det har ju inte med saken att göra?
Om man är samma person, men har flera alias, ska man självklart vara skrivhindrad från alla alias om man misskött sig.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

joel123

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 maj-13 kl 17:14 »
Lämpligen tas det upp via pm. Och man får försöka övertyga honom om att man inte är samma användare.Om man är samma person, men har flera alias, ska man självklart vara skrivhindrad från alla alias om man misskött sig.

vadå ska jag behöva bevisa vem jag är? är det inte den som tror att jag är någon annan som bör stå för bevisen?

"Om man är samma person, men har flera alias, ska man självklart vara skrivhindrad från alla alias om man misskött sig."

om man inte är samma person utan bara råkar vara som jag förklarat att bekanta kollar sina profil härifrån och har även lånat min epost, och det bara är en eprson under ett visst alias som "missskött sig" varför har då en annan person som inte misskött sigs alias blockerats?

om du inte har några raka svar på mina frågor så får du gärna låta bli att skriva här då det bara gör tråden mer komplicerad att läsa och förstå när du skriver om saker som inte hör hit.

joel123

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 01 maj-13 kl 17:18 »
har även fått se vad personen fått varningar för, bla anant har personen blivit varnad för att skriva ett citat tecken alltså ett sånt - "

och en hel del andra nonsense saker... verkar som att personen har beef med en moderator, eller ja det är ju uppenbart med tanke på att moderatorn även blockerar personens vänner och bekanta...

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #6 skrivet: 01 maj-13 kl 17:24 »
Givetvis får man anta att de som har samma e-post är samma person. Man identifierar sig ju när man skapar sin användare, bl a med hjälp av sin e-post. Om man lånar eller lånar ut sin e-post från/till någon som missköter sig, då har man gjort en missbedömning. Man bör för den delen aldrig låna eller låna ut sin e-post.

Och jag är helt övertygad om att ingen blivit varnad för att de använt ett citattecken. Har man invändningar mot någon moderering tar man upp det med Petter.

joel123

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 01 maj-13 kl 17:25 »
Givetvis får man anta att de som har samma e-post är samma person. Man identifierar sig ju när man skapar sin användare, bl a med hjälp av sin e-post. Om man lånar eller lånar ut sin e-post från/till någon som missköter sig, då har man gjort en missbedömning. Man bör för den delen aldrig låna eller låna ut sin e-post.

Och jag är helt övertygad om att ingen blivit varnad för att de använt ett citattecken. Har man invändningar mot någon moderering tar man upp det med Petter.

vänligen jag har redan bett dig att avstå från att posta inlägg i den här tråden eftersom du inte kan ge raka svar och bara skriver irrelevanta inlägg.

jag har själv sett varningen för citattecknet, även varningar för massa andra saker som det inte står ett dugg om i forumets regler att de inte är tillåtna, godtyckligheten vid varningsutfärdandena samt vid överföringen av varningspoäng från en användare till en helt annan är uppenbar.
även det du skriver saknar helt stöd i forumets nedtecknade regler, där står inget om att man skall identifiera sig genom e-postadress eller att man inte får låna/låna ut epost adresser när man registrerar sig.

återigen, vänligen skriv inte fler irrelevanta inlägg i den är tråden då det enbart försvårar och förvirrar för den som läser och för mig som skriver.

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #8 skrivet: 01 maj-13 kl 17:30 »
vänligen jag har redan bett dig att avstå från att posta inlägg i den här tråden eftersom du inte kan ge raka svar och bara skriver irrelevanta inlägg.
Trådstartaren äger inte diskussionen. Jag har svarat, men inte i blåtext, tidigare. Blåtextar nu. Jag är moderator, och har skrivit synnerligen raka och relevanta svar. Enskilda modereringar eller fall där man ev felaktigt fått ta över ett annat alias varningspoäng tas upp med Petter. Vänligen ieenilorac

joel123

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 01 maj-13 kl 17:33 »
amen snälla ieenilorac vad har jag gjort dig?

denna tavla modereras av petter står det, du har hänvisat att skriva till han och det gör jag ju här, roligt att du anser det avra relevant att påstå att man ska identifiera sig vid registrering vilket det itne står ett dugg om vid registreringen eller i forumets nedtecknade regler. jag finner inte det relevant så snälla sluta posta om det i denna tråd, visst äger jag itne tråden, men ger det dig rätt att ta över den och diktera ya regler som inte finns med i forumets nedtecknade regler?

hånung

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 01 maj-13 kl 17:38 »
Det vore nog önskvärt om moderator inte försökte använda sin moderator funktion  i en tråd som man diskuterar   vilket ja anser höggs orättvist  mot den enskilde medlemmen .

joel123

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 01 maj-13 kl 17:40 »
Det vore nog önskvärt om moderator inte försökte använda sin moderator funktion  i en tråd som man diskuterar   vilket ja anser höggs orättvist  mot den enskilde medlemmen .

håller med... känns jäkligt diskriminerande att använda sin position som moderator till att bestämma vad mina åsikter skall vara (ifall något ska vara relevant eller inte ur mitt perspektiv)

och att dessutom i egenskap av moderator diktera nya regler som inte finns med i de nedtecknade forumreglerna, varifrån kommer hela grejen med att man ska IDENTIFIERA sig vid registrering? det står inte ett dugg om det när man registrerar sig eller i forumets regler?

och att i egenskap av moderator påpeka att trådstartaren inte "äger" tråden utan att moderatorn får skriva vad hen vill, andra blir ju varnade och bestraffade för att skriva ot?

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #12 skrivet: 01 maj-13 kl 17:43 »
Nu anser jag inte att jag diskuterade, jag borde använt blåtext redan från början. Jag informerade om vilken policy som gäller i frågan, och som vi moderatorer är överens om. Jag framförde alltså inte min privata uppfattning i frågan.

joel123

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 01 maj-13 kl 17:44 »
Nu anser jag inte att jag diskuterade, jag borde använt blåtext redan från början. Jag informerade om vilken policy som gäller i frågan, och som vi moderatorer är överens om. Jag framförde alltså inte min privata uppfattning i frågan.

så policyn är att man får byta ämne i en tråd hur som helst? det går ju emot de nedtecknade forumreglerna? :O

hånung

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 01 maj-13 kl 17:47 »
Oki! Hur för håller du då dig till medlemmar som har samma uppkoppling ?

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #15 skrivet: 01 maj-13 kl 17:47 »
hej det är märkligt, jag har 2 bekanta som brukar kolla sin alternativprofil härifrån, en av dem avslutade sin profil, då fick den andrae ett meddelande om att hen fick ta över den andres varningspoäng? hur kommer det sig? räknas varningspoängen gemensamt för dem för att de är släkt/vänner? är det inte rättså sjukt att ge någon 20 varningspoäng för att dennes släkting/vän inte skötte sig? jag vet andra användare som har vänner/familj som också är användare, räknas deras varningspoäng också ihop? eller är det så att ens varningspoäng räknas ihop med de som bor i samma stad? län? eller vad är grejen?
Jag svarade på frågan i det inledande inlägget, angående varför det händer att man får ta över en annan användares varningspoäng.

Jag svarade också på vad man ska göra om detta hänt, och man anser det vara felaktigt. Kanske skulle jag startat en ny tråd om detta, men jag ansåg att ämnena var väldigt närliggande  8).

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #16 skrivet: 01 maj-13 kl 17:48 »
Oki! Hur för håller du då dig till medlemmar som har samma uppkoppling ?
Det får man såklart ha.

Blir något fel pga detta, så kontaktar man Petter.

joel123

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 01 maj-13 kl 17:50 »
VÄNLIGEN OBSERVERA ATT DETTA INTE ÄR EN DISKUSSIONSTRÅD DETTA ÄR EN TRÅD DÄR JAG SÖKER HJÄLP AV NÅGON MED ATT REDA UT ETT TROLIGTVIS TEKNISKT FEL SOM LETT TILL ATT EN ANVÄNDARE FÅTT ÖVERTA EN ANNAN ANVÄNDARES VARNIGNSPOÄNG, TRÅDEN LIGGER UNDER "TEKNISK SUPPORT" OCH SYFTAR TILL ATT REDA UT DETTA ENSKILDA FALL INTE TILL ATT DISKUTERA ANDRA FALL MODERATORERS ENSKILDA POLICYR ELLER LIKNANDE UTAN TRÅDEN HANDLAR OM ETT ENSKILT FALL DÄR ETT FEL SKETT SOM BEHÖVER ÅTGÄRDAS

Existens!

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 01 maj-13 kl 17:54 »
Ojoj.. den här tråden tycks toppstyrd... ::)

Tycker du har fått många vettiga svar och jag beundrar tålamodet hos ieenilorac...

Varför lånar du ut din E-post till folk som bara vill in och läsa efter att ha avslutat sitt eget konto?

Dom får väl skaffa sig ett nytt med sin egna e-post eller hålla sig härifrån.

joel123

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 01 maj-13 kl 17:55 »
Ojoj.. den här tråden tycks toppstyrd... ::)

Tycker du har fått många vettiga svar och jag beundrar tålamodet hos ieenilorac...

Varför lånar du ut din E-post till folk som bara vill in och läsa efter att ha avslutat sitt eget konto?

Dom får väl skaffa sig ett nytt med sin egna e-post eller hålla sig härifrån.

vänligen observera att denna tråd ligger under tavlan TEKNISK SUPPORT och ifall du inte kan bidra med sådan skulle jag gärna se att du avstod från att skriva inlägg i tråden eftersom de är  irrelevanta ifall de inte syftar till att lösa den situation som uppstått.

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 2 användare
gorlan, fall

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser