Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  katthona som äter p-piller  (läst 1086 gånger)

ia-pia

katthona som äter p-piller
« skrivet: 19 apr-13 kl 21:58 »
Vi tog ju hand m en övergiven katthona i december.
Vi har inte vågat släppa ut henne under vintern i fall hon skulle gå vilse och frysa ihjäl.
Vi släppte ut henne för två veckor sedan och hon har skött sig jättebra och hållit sig runt tomten. Vi bor ödsligt med en grusväg utan för som på sin höjd har en bil /dag ibland ingen alls.
Igår gick hon ut vid 9-tiden på morgonen det började regna och blåsa en timme senare så sambon gick ut för att ropa in henne och vi har inte sett henne sedan dess.
Hon har ätit p-piller i ca 5 veckor då är frågan.
Kan hon vara på "friarstråt" trots p-pillren ändå eller kan det vara  ett rovdjur som tagit henne. Det sistnämnda förstår jag att ni ömöjligt kan svara på men så går mina tankegångar.
Vi har varit ute i timtal idag och letat och jag känner mig ganska så förtvivlad
Jag tippar på att hon är ca 1-2 år
Har blivit så fäst vid henne så jag vågar inte tänka på om hon ej kommer tillbaka.
Hon har halsband med tel.nr på så får hoppas på att ngn ringer om hon irrat sig bort.

Nina W

• Värmland
SV: katthona som äter p-piller
« Svar #1 skrivet: 20 apr-13 kl 19:27 »
Såhär på våren så fäller katterna och spyr upp hår och då kan det ju hända att ett p-piller följer med. Vi får hoppas att det bara är det. Ovädret borde ju ha inneburit att det inte varit så frestande att vandra iväg annars. Och om det kan ha varit rovdjur, det kan man ju inte veta. Jag hoppas innerligt att din kattevän kommer hem igen.

ia-pia

« Svar #2 skrivet: 21 apr-13 kl 15:51 »
Så satt den "lella" i trädgården på f.m och gissa vem som blev jätteglad  :D ;D
Tog in henne och hon slängde i sig mat så ville hon ut igen. Men se det fick inte fröken tyckte hon kunde vara inne och gå ner i varv. Efter en halv dags tiggande om att få gå ut gick hon ock lade sig och sov. Inatt sov hon hos mig och jag var så så glad.
Det är inte bra att fästa sig för mycket vid djur. Jag hann att gråta floder kvällen innan!! Trodde jag inte skulle få se henne igen.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 22 apr-13 kl 12:08 »
Härligt att höra att hon är hemma igen!  :D Om hon var på friarstråt visar sig väl så småningom. Vill du inte ha ungar rekommenderar jag att du kastrerar henne. Det kostar en del, men sen behöver du inte betala en massa p-piller eller vara orolig för att hon inte fått i sig det som hon ska. Dessutom är risken för juvercancer ganska stor om hon äter p-piller en längre tid.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

mison

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 26 apr-13 kl 16:45 »
P-piller skyddar inte mot dräktighet, så mamma kan hon bli ändå. Enda skyddet mot det, är kastrering

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 27 apr-13 kl 18:54 »
Nä, det går inte lita helt på P-piller, katter är makalösa på att låtsas svälja...  ::)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Nina W

• Värmland
« Svar #6 skrivet: 02 maj-13 kl 10:36 »
Om din kattfröken nu har parat sig så är det inte alls bra att ge p-piller. Får hon det så kan ungarna bli missbildade. Jag skulle hålla henne inne i upp till två veckor för att se om hon börjar löpa igen. Gör hon inte det så är hon troligen med ungar och då kan hon hu få gå ut igen. Så småningon kommer små tecken som att spenarna blir lite större och att hon börjar slicka bort hår runt om, att aptiten ökar och att hon ser ut att vara extra nöjd och belåten bara hon får jättemycket mat! För god aptit får dom innan magen börjar växa, precis som gravida kvinnor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

453 gäster, 7 användare (1 dolda)
Schwartz kalle, Hantverkaren, Ollefund, Själv är bäste dräng, krokodil, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser