Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  .  (läst 1718 gånger)

yes

.
« skrivet: 17 apr-13 kl 17:37 »
.
« Senast ändrad: 19 apr-13 kl 13:02 av yes »

kamel

• Gäst
SV: Örtcigg .
« Svar #1 skrivet: 17 apr-13 kl 17:39 »
tror det är olagligt ;)

rapchic

• Lappland
    • Mörtangård
« Svar #2 skrivet: 17 apr-13 kl 17:43 »
förr gjorde man tobakssubstitut av rölleka (kallades farmorstobak) och samerna rökte kvanne mot vargen men hur nyttigt det är vet jag inte (all rök man andas in borde ju vara onyttig) även enbär har rökts i pipa. Men inget av det skulle jag vilja testa (jag är icke rökare, på alla "örter" som röks)

yes

.
« Svar #3 skrivet: 17 apr-13 kl 18:19 »
..
« Senast ändrad: 19 apr-13 kl 13:03 av yes »

AdaW

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 17 apr-13 kl 18:44 »
Jag har enbart använt torkade jordgubbsblad (eller var det kanske hallon...?) som smaksättare till vanlig tobak, men det förändrade smaken helt och hållet. Det smakade faktiskt jordgubb. Kanske kan rökas rent, testa. Sen har jag hört att salvia kan man röka också, men vet inte hur det smakar.

yes

.
« Svar #5 skrivet: 17 apr-13 kl 18:49 »
.
« Senast ändrad: 19 apr-13 kl 13:05 av yes »

bua

« Svar #6 skrivet: 17 apr-13 kl 19:01 »
Jag rökte salvia-tobaksblandning (ville trappa ner nikotinbegäret). Fick lägga av för folk trodde det var hasch/marijuana. Höll på att bli avslängd från tåget, utkastad från fik etc (tidigt 90-tal då det var röktillåtet både här och var). Jag tyckte det var gott men blev oljigare än tobak och lite svårt att få till rätt fuktnivå.

@kamel, det är bara olagligt om örten är narkotikaklassad och det är inte salvia, rölleka eller några av de övrigt nämda här.

yes

.
« Svar #7 skrivet: 17 apr-13 kl 22:58 »
.
« Senast ändrad: 19 apr-13 kl 13:06 av yes »

kamel

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 18 apr-13 kl 00:14 »
@kamel, det är bara olagligt om örten är narkotikaklassad och det är inte salvia, rölleka eller några av de övrigt nämda här.

Fel, den salvia som är popular att röka ÄR olaglig sedan 2006 både att inneha och sälja. ajabaja.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Profetsalvia

om man söker i google eller youtube på röka salvia, eller smoke salvia (fler träffar) så kan man ju tänka sig varför du blev utkastad när du gjorde det ... :P verkar vara ett ordentligt rus.
« Senast ändrad: 18 apr-13 kl 16:33 av kamel »

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 3 användare (2 dolda)
_hugo_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser