Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  VAFÖR TAS MIN VIKTIGA TRÅD BORT OM FÖRSÄLJNING MED GETTER PÅ BLOCKET BORT  (läst 4595 gånger)

Mimmis

• Till minne av Lilleman
    • Skåne
Varför får inte diskussionen fortsätta då den är viktig?

Mimmis

• Till minne av Lilleman
    • Skåne
Det är ju viktigt att få höra allas åsikter...tror jag får hitta en annan sida att prata om getter.
 ???

Charlotte

• -
Tråsen är för nuvarande så full av påhopp och OT att den behöver rensas.
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

vindensbonig

• Gäst
Det är väll någon som har gjort anmälan till moderator  .

Mimmis

• Till minne av Lilleman
    • Skåne
Tack för mig...jag fick mycket kunskap här av duktiga människor men yttrandefriheten tycks vara begränsad. Maktmedel som moderatoracces missbrukas snabbt och tydligt.

Tack alla ni som följ mig och hjälpt mig.

Får leta en anna sida och kommer skriva på Facebook att denna sida inte är tillförlitlig. Synd, för jag respekterade alla som svarat mig och hjälpt mig...... :(

geten

• Skåne
Varför får inte diskussionen fortsätta då den är viktig?

Jag vågar inte svara. Även denna tråden stängs av förnärmade människor då.

Charlotte

• -
Men snälla nån, tråden ska rensas från personangrepp och OT, sen kommer den tillbaka.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

vindensbonig

• Gäst
Kritik av moderering i tråden. Bör tas med Petter direkt
« Senast ändrad: 13 apr-13 kl 10:06 av Fru Jansson »

Mimmis

• Till minne av Lilleman
    • Skåne
Tråsen är för nuvarande så full av påhopp och OT att den behöver rensas.

Jamen det får väl de människorna sköta,,världen går väl inte under för det.
Diskussioner är alltid intressanta hur de än avlöper.. ???

Svar på frågan. Påhopp på personer är inte tillåtet enligt forumets regler.
« Senast ändrad: 13 apr-13 kl 10:26 av Fru Jansson »

Mimmis

• Till minne av Lilleman
    • Skåne
Ja Lilleman rörde runt rejält i grytan. Världen är lika grym som vanligt och jag trodde att jag hamnat på en sida som brydde sig om djur.

Tack för mig.

Ledsen är jag att han gick bort, men detta gör mig bara besvärad.

Det sista jag gjorde innan jag lämnade getsidan så skrev jag i alla fall till Blocket.

...... :(

Hej!

Tänkte informera om försäljning med getter.

Tanken är som med hundvalpar enligt Svenska kennelklubbens regler att man inte säljer en valp innan 8 veckor.

Jordbruksverket har regler för försäljning av getter och bockar, att de skall vara märkta.

Och får inte säljas utan märkning eller rapport om att lämna gård utan märkning.

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/farochgetter/markningjournalforingochregistrering/produktionsplats.4.7409fe2811f8e7990b8800083.html

Hade varit bra för djuren om säljaren visste detta och att ni sätter in det som ett absolut krav.

De som vill veta hur det går för mina getter kan skriva till mimis14_6@hotmail.com eller kolla min blogg http://mimmisevigaogonblick.blogspot.se/

Tack för mig på denna sida.
« Senast ändrad: 13 apr-13 kl 01:42 av Mimmis »

Charlotte

• -
Jamen det får väl de människorna sköta,,världen går väl inte under för det.
Diskussioner är alltid intressanta hur de än avlöper.. ???
Möjligen är diskussioner alltid intressanta, men på ett forum finns regler som ska följas och påhopp är inte tillåtna här.

vindensbonig

• Gäst
Ja Lilleman rörde runt i grytan. Världen är lika grym som vanligt och jag trodde att jag hamnat på en sida som brydde sig om djur.

Tack för mig.

Ledsen är jag att han gick bort men detta gör mig bara besvärad.

Det sista jag gjorde innan jag lämnade getsidan så skrev jag i alla fall till Blocket.

...... :(

Hej!

Tänkte informera om försäljning med getter.

Tanken är som med hundvalpar enligt Svenska kennelklubbens regler att man inte säljer en valp innan 8 veckor.

Jordbruksverket har regler för försäljning av getter och bockar, att de skall vara märkta.

Och får inte säljas utan märkning eller rapport om att lämna gård utan märkning.

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/farochgetter/markningjournalforingochregistrering/produktionsplats.4.7409fe2811f8e7990b8800083.html

Hade varit bra för djuren om säljaren visste detta och att ni sätter in det som ett absolut krav.

De som vill veta hur det går för mina getter kan skriva till mimis14_6@hotmail.com eller kolla min blogg http://mimmisevigaogonblick.blogspot.se/

Tack för mig på denna sida.
Tråkigt att höra .Men föga förvånande .

vindensbonig

• Gäst
Diskuterar moderering i tråden
« Senast ändrad: 13 apr-13 kl 10:08 av Fru Jansson »

Existens!

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #13 skrivet: 13 apr-13 kl 01:58 »
Jag fick inte uppfattningen att TS kände sig nerslagen i skorna.  Det är ju inte därför hon hotar med att lämna forumet.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 13 apr-13 kl 02:01 »
Jag fick inte uppfattningen att TS kände sig nerslagen i skorna.  Det är ju inte därför hon hotar med att lämna forumet.
Var för skulle hon lämna annars ?

Existens!

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 13 apr-13 kl 02:05 »
För att tråden togs bort för rensning. Så fattade jag.

vindensbonig

• Gäst
Oki ska inte träta med dig om det  ;)

Existens!

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 13 apr-13 kl 02:12 »
Kul att du lämnar en sak :)

vindensbonig

• Gäst
Det har ju i vart fall inte med någon annan att göra så då kan ja ju lämna det hän  Kan du  :)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Då ska i varje fall jag skriva till den uppgivna mejladressen!  Och jag noterar att Mimmis inte har avregistrerat sitt konto här.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser