Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fuktmätare  (läst 993 gånger)

jörmundur

• Medelpad
fuktmätare
« skrivet: 08 apr-13 kl 08:49 »
Hej.

Funderar på att skaffa en fuktmätare (för trä) en sån som har två små piggar som man trycker in i träet.

någon som har tips på ett bra märke?
/J
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

TW

• Finland
SV: fuktmätare
« Svar #1 skrivet: 09 apr-13 kl 08:17 »
Nej det vet jag inte men köp inte för billigt.
Tyvärr känner jag inte till fakta kring just den där mätartypen men branchen är rutten så det finns skäl att ta det försiktigt.

Mitt slutarbete för ingenjörsexamen var en experimentell jämförelse av olika fuktmätningsmetoder för betong och resultaten blev tämmeligen pinsamma för vissa personer. Fuktmätningar i allmänhet och vissa metoder i synnerhet är nämligen väldigt inexakta. De flesta mätare har bättre visningsnogrannhet än mätnogrannhet. Det vill säga att de fungerar som om man skulle mäta med en tumstock där bara varannan centimeter är utmärkt och gissa däremellan men skriva upp de mått man har mätt med halvmillimeters noggrannhet.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

jörmundur

• Medelpad
SV: fuktmätare
« Svar #2 skrivet: 11 apr-13 kl 22:04 »
vilken målande beskrivning!

ok, då är det intet att ha. har sett dem som kostar mellan 2-500 kr. torde bara vara skräp...
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 1 användare
Nilla Johansson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser