Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Växthus "Balance" Jem & Fix  (läst 7474 gånger)

Emelie1980

• Blekinge
Växthus "Balance" Jem & Fix
« skrivet: 16 mar-13 kl 08:49 »
Hej,

jag funderar på att köpa ovanstående växthus den stora varianten på 8,8 kvm. Finns det någon här som har erfarenhet av detta växthus?
Försöker också hitta information om det finns tillbehör i form av växthushyllor eller om man kan sätta dit andra hyllor.

Tacksam för svar

Hälsningar
Emelie

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
SV: Växthus "Balance" Jem & Fix
« Svar #1 skrivet: 04 apr-13 kl 14:18 »
köpte du den?

Emelie1980

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 07 apr-13 kl 18:49 »
Har inte gjort det ännu eftersom snön har legat kvar. Men det lutar åt det.

hen

• Småland
« Svar #3 skrivet: 07 apr-13 kl 22:08 »
Jag funderar också på de... någon som har några tankar om den??

hen

• Småland
« Svar #4 skrivet: 07 apr-13 kl 22:10 »
Produktbeskrivning:

Framställt av kristallklara 2-lags 4 mm polycarbonat vägg och tak-paneler. Ett stort och rymligt växthus med dubbla dörrar och ramp över dörrhålet för att underlätta för skottkärror m.m.Inkl. 2 st fönster, aluminiumsprofiler och galvaniserat stålfundament.8,8 m².366 x 242,5 x 231 cm.Art. nr. 9035604

JFOT

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 08 apr-13 kl 09:08 »
Jag har ingen erfarenhet av det just det växthuset men har en del synpunkter på det i alla fall.
8,8 m^2 är inte så mycket och det är också lågt så det blir dels svårt att jobba bekvämt då mycket av taket är ganska lågt och dels blir totalvolymen låg vilket gör temperaturreglering svårare. Tittar man på bilden så verkar dessutom takvinkeln vara brant så det blir extra lågt.
Om det är aktuellt så kolla om det finns en annan dörr så att det går att ställa huset på en sockel eller om det finns möjlighet att flytta dörren nedåt på något annat sätt. Utnyttja maxhöjden på 3 m om det är tänkt att gå under Friggebodslagen men höj den annars rejält för att kompensera för den lilla golvytan.
Det finns nog ingen människa i världen som upptäckt att växthuset är för stort utom möjligen estetiskt.

Bara genom att höja huset 0,55 m så tjänar man ca 4,6 m^3.

hen

• Småland
« Svar #6 skrivet: 08 apr-13 kl 13:27 »
Funderar på att mura med lecablock 600mm och bygga en liten trädörr till muren

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #7 skrivet: 09 apr-13 kl 10:22 »
Produktbeskrivning:

Framställt av kristallklara 2-lags 4 mm polycarbonat vägg och tak-paneler. Ett stort och rymligt växthus med dubbla dörrar och ramp över dörrhålet för att underlätta för skottkärror m.m.Inkl. 2 st fönster, aluminiumsprofiler och galvaniserat stålfundament.8,8 m².366 x 242,5 x 231 cm.Art. nr. 9035604

Pris?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

hen

• Småland
« Svar #8 skrivet: 09 apr-13 kl 13:31 »
5000:- på jem o fix

« Svar #9 skrivet: 03 apr-17 kl 17:37 »
Ser att tråden är gammal, men är det någon som köpt det?
Funderar på att köpa ett växthus och vill inte lägga allt för stora summor på det.

Bra eller dåligt?

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #10 skrivet: 04 apr-17 kl 09:51 »
Jag har köpt ett annat litet växthus från jem å fix. Tror det är på 6 kvm och jag gav knappt 2000:- på utförsäljning. Det var lite krångligt att sätta upp och plasten är inte klar utan sån tunn kanalplast. Det har funkat att ha tomater i som jag tänkt. Dock är plastskivorna lite veka. Två takskivor blåste ut i en storm och en i en annan. Fast det var väl väntat till det priset.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 4 användare (2 dolda)
mulle mullvad, JoMan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser