Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Totalrenovering  (läst 1285 gånger)

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
Totalrenovering
« skrivet: 15 mar-13 kl 00:20 »
Nu står jag utan getter  :'(  Men tänker ta detta tillfälle att renovera gethuset. Bland annat ska nytt golv in. Men nu vill jag se hur ni har det inne hos getterna.
Mitt lilla gethus är ganska litet, ungefär 12kvm. Just nu består den av två boxar och en gång där jag förvarat hö. Väggen mellan boxarna ska antingen tas bort helt eller bara öppnas upp så man kan stänga av en box om man skulle behöva.

Har letat på nätet om hylla till getter men hittar inget, har jag drömt att det är lag på det? (blandat ihop det med kanin?)  :P
Är det något de vill ha?

Hoppas jag kan få lite inspiration av er! :)

//Ullis

Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Sussilo

• Gäst
SV: Totalrenovering
« Svar #1 skrivet: 15 mar-13 kl 17:35 »
Har inte hört att det är lag på hylla till getter men däremot till kaniner. Men visst gillar getter hyllor, bänkar, upp-och-nedvända lådor, balkongbord, betongblock, kabeltrummor och allt annat som går att hoppa upp på. Det skulle vara kul att få se bilder på interiörerna i gethusen/vindskydden här på forumet. Finns det kanske redan?

S00L

• Norrtäljebo med Hedemorahöns och svensklantras get
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 16 mar-13 kl 08:53 »
Vi har bara haft våra små i en vecka men så här av vi gjort i vårt gethus. En stubbe att hoppa på, hyllan är ett plan fastsatt på träregel. Kanten mot väggen är det bara grus nu men när snön försvinner tänkte vi lägga stora stenar där för dem att studsa runt på.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #3 skrivet: 16 mar-13 kl 17:08 »
Härlig inspirationsbild!  :)  Jag har kommit att tänka på, att det kan vara praktiskt med en hylla eller krok som getterna inte når, ifall man måste ge dem en spruta eller något en "vacker" dag.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 2 användare (1 dolda)
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser