Jag har Highland och skulle inte kunna tänka mig någon annan ras! Vad är sånna djur mclaeson?
Elaggregatet jag använder är "vanligt" till häst tex! Även tråden är samma som till häst!
Highland är en väldigt trevlig ras att ha med att göra, har lätta kalvningar, är bra mammor!
Men highland blir till vad man gör dom precis som vilket annat djur som helst! Släpp en flock djur (välj själv ras) vind för våg i några månader och du har vilddjur!
Tyvärr är det så många håller highland och sen gnälls det som f-n för att djuren blivit vilda..... tja vad ska man säga?
Samtliga av våra djur går att klappa, står och tittar tillbaka på besökare, kommer när jag visslar på dom och följer med när jag vill flytta dom till nytt bete men så ser dom också mig dagligen!
Våra slaktdjur får kraftfoder och väger i snitt 300 kg slaktade vid 22 månader, djur som får klara sig på buskar och ogräs kommer aldrig att växa till någon reda!
Allt kött från våra djur säljs privat till restauranter och vi får ibland köpa in ungdjur för att kunna möta efterfrågan!
Köp bara djur ifrån besättningar där djuren har daglig kontakt med människor så slipper du mycket problem!
Vi finns i skåne om du vill komma och träffa våra kossor!