Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Villig hona  (läst 1326 gånger)

AK Corall

• Småland
Villig hona
« skrivet: 28 feb-13 kl 18:38 »
Om honan inbjuder till sex, kuttrar och har sig. Är hon definitivt brunstig då eller kan det finnas andra anledningar? Nöjessex, underkastelse, osv?

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Villig hona
« Svar #1 skrivet: 28 feb-13 kl 18:44 »
 Inbjuder till parning heter det väl?  ::)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

AK Corall

• Småland
« Svar #2 skrivet: 28 feb-13 kl 18:48 »
Ja, om vi nu ska vara så noga. :)

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 feb-13 kl 18:52 »
Haha, så har jag aldrig sett mina honor göra - här blir de mest våldtagna typ och hinner verkligen inte visa så stora signaler så att jag ser dem förrän han är på dem ::).

Det bör hon ju vara - när de inte är brunstiga vill de ju inte. Inte mina i alla fall.
« Senast ändrad: 28 feb-13 kl 19:15 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

AK Corall

• Småland
« Svar #4 skrivet: 28 feb-13 kl 18:55 »
Ja, hon lägger sig platt, vänder baken till, öron bakåtstrukna. Mycket kuttrande och hoppar över hanen eller kryper under hakan på han. Jag kan ju liksom bara tolka det på ett sätt. :)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 28 feb-13 kl 19:07 »
Ja, om vi nu ska vara så noga. :)
Alltså... Som jag ser det så är sex nånting som man gör för njutning skull. De flesta djurarter parar sig enbart vid brunst för fortplantnings skull. Därav mitt ordmärkeri, ber om ursäkt för det. Men det händer att djur har sex... Hade t ex en högdräktig katt som bjöd in hankatten för parning igen och igen.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Sussilo

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 03 mar-13 kl 09:25 »
Om honan inbjuder till sex, kuttrar och har sig. Är hon definitivt brunstig då eller kan det finnas andra anledningar? Nöjessex, underkastelse, osv?

Jag har haft honor som uppfört sig på samma sätt och är könsorganet dessutom litet rödare än vanligt är det ett klart brunsttecken.

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #7 skrivet: 03 mar-13 kl 09:46 »
Om honan lägger sig platt mot marken och inte reser baken när hanen vill para sig så vill hon inte. Dessutom så brukar inte mina låta något när de är brunstiga utan det är mest hanen som grymtar lite. Däremot gnäller honan och försöker komma undan hanen genom att fly. Är de då i en liten bur kan hon inte det utan försöker istället hoppa över honom eller krypa under honom. Du misstolkar inte kuttrandet som gnällande?

Jag tycker det låter som att honan INTE vill para sig. Oftast går det på några sekunder om honan är brunstig.
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

malle h

• Värmland
« Svar #8 skrivet: 04 mar-13 kl 15:08 »
jag har med en totalt ovillig angorahona... hon flyr bara runt i bur. gömmer rumpan och piper på nåt gnälligt vis. o hon vill verkligen inte... spelar det stor roll att hon är två år och aldrig haft nån kull innan? uppfödarn sa att det ska va okej att para henne trots hennes ålder. jag provar korta stunder då o då att släppa ihop med en erfaren hane.
men hon vill aldrig bli parad!
kan hane spela roll? för hon gillar min rexhane.. har dock inte låtit dem paras. men när min rexhane va yngre fick de springa runt på altan ihop som kompisar. han parade aldrig med henne och jag hade koll på dem där.
Har bondkatt. kaniner. fjäderfän som höns med mera.

AK Corall

• Småland
« Svar #9 skrivet: 04 mar-13 kl 19:43 »
Hon försöker inte gömma sig och boxen är stor nog om hon skulle vilja det (ca 2x2,5m med krypin). Kuttrandet låter inte som protest och hon låter inte när hanen nosar på henne eller när han kliver på. Hoppandet verkar också lekfullt, inga aggressiva stampningar osv.

malle h

• Värmland
« Svar #10 skrivet: 04 mar-13 kl 20:07 »
din kanin kanske bara är så där... alla är ju olika pratglada.. hon kanske gillar din hane bara...
Har bondkatt. kaniner. fjäderfän som höns med mera.

Dela detta:

* Inloggade just nu

663 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser