Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på hur man säljer hemtillverkade föremål  (läst 2444 gånger)

ekonomisanering

Tips på hur man säljer hemtillverkade föremål
« skrivet: 26 feb-13 kl 06:54 »
Hej. Jag virkar o stickar mycket, bla converseliknande babyskor, bakverk, disktrasor. Har en faceboksida, Lenas Babyskor, där jag säljer en del, men får ff över. Dock tillåter nog inte ekonomin att jag skapar ett lager för marknader. Någon som har tips pä sätt att få sålt mindre antal?

Malin Johansson

• Västergötland
SV: Tips på hur man säljer hemtillverkade föremål
« Svar #1 skrivet: 26 feb-13 kl 07:58 »
Hur stor mängd hade du tänkt dig? Går det att göra mer reklam för webb-shopen?

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #2 skrivet: 26 feb-13 kl 08:13 »
Kolla in Epla. Kostar lite 5% har jag för mig men är en vettig sida!

http://epla.se/
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #3 skrivet: 26 feb-13 kl 09:53 »
Tradera, kan kanske vara ett alternativ?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Gullebarnet

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 feb-13 kl 10:53 »
Testa på Etsy.com kanske :)

ekonomisanering

« Svar #5 skrivet: 26 feb-13 kl 12:05 »
Tack f svar. Ska kolla de sidorna. Jag gör ganska mycket, o vore roligt o tjäna lite mer på det. Vet inte riktigt var jag ska marknadsföra mig. Jag säljer billigt så priset är iaf inget problem

adelyn85

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 24 maj-13 kl 10:19 »
Hej,
jag sålde en hel del för ett par år sedan och startade upp mitt projekt genom att blogga och lägga många kommentarer på andras bloggar för att få igång en kundkrets. Jag blev även medlem på sysidan.se för att kunna visa upp vad jag tillverkat. När de första beställningarna börjat trilla in använde jag mig av en egen hemsida (blogspot är en bra plattform där du kan ha bloggen och en egen försäljningssida på samma adress gratis), Tradera och Etsy. Det kostade mig inte en krona, mer än tid och arbete.
Lycka till!

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 24 maj-13 kl 10:23 »
www.blocket.se

Detta är den mest utnyttjade annonssajten i Sverige och det går oftast att sälja det mesta

adelyn85

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 24 maj-13 kl 10:53 »
www.blocket.se

Detta är den mest utnyttjade annonssajten i Sverige och det går oftast att sälja det mesta

Dock är det en annonskostnad som är mycket dyrare än på Tradera. Stickade alster väger oftast mycket lite och det gör det mer värt att sälja via Tradera och posta varorna än att lägga ut via Blocket där det är mycket meck med telefon, besök och folk som inte dyker upp.

Dela detta:

* Inloggade just nu

458 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser