Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Recept på vaktel  (läst 2820 gånger)

Smajsan

• -
Recept på vaktel
« skrivet: 23 feb-13 kl 16:01 »
Hej!
Jag har just nu 9 små vakteltuppar liggandes i kylskåpet i marinad sedan i går.Jag vet inte hur jag ska göra med dom, ska jag steka i stekpanna eller i ugn? och isåfall hur länge och på vilken temp?
Mvh Smajsan.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Smajsan

• -
SV: Recept på vaktel
« Svar #1 skrivet: 23 feb-13 kl 16:43 »
NU går jag ut i köket och sätter på ugnen på 175 grader, lägger vaktlarna i en form,steker tills de ser färdiga ut. För nu är jag hungrig  :P
Men tar gärna imot lite tips om hur ni gör med era vaktlar,tills nästa gång det blir dags.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Bulan

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 23 feb-13 kl 17:00 »
Vet ju inte vad det är du har i din marinad och så... Men när jag gör vaktlar så kryddar jag dem bara (flådda) med salt och peppar. Bryner i massa smör tills de fått fin yta. På med grädde och puttra tills köttet känns klar. Och mot slutet i med en klick vinbärsgelé.  Ljuvligt i sin enkelhet...  ;)
Bulan

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 23 feb-13 kl 17:06 »
Tack för tipset  :D
Jag har lite allt möjligt i min marinad, så salt o peppar blir nog överflödigt. Hur känns köttet när det känns färdigt? och blir det bäst om man avslutar med att koka den som du gjort? Dom är flådda.

Smajsan

• -
« Svar #4 skrivet: 23 feb-13 kl 19:48 »
Nu har jag ätit mina första vaktlar  :) Och det var ju gott, men inte det godaste jag har ätit. Men jag tror jag hade på för mycket kryddor i marinaden så det smakade inte så mycket mer än kryddor.
Nästa gång ska jag ta det lite lugnare med kryddningen och göra som du, salt o peppar o grädde.

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 3 användare
Be, tuslus, Sheepgirl

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser