Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Moderators befogenhet över medlemmars PM  (läst 2221 gånger)

Huggorm

• Gäst
Moderators befogenhet över medlemmars PM
« skrivet: 12 feb-13 kl 19:52 »
Jag tycker mig minnas att det skrivits att moderatorer inte kan komma åt medlemmars PM. Men idag har jag fått en e-postnotifiering på att jag fått PM, och PM:et finns inte i verkligheten. Det skulle vara ett besked om att jag blivit varnad för att ha skrivit spam, men varken PM eller varningspoäng verkar finnas kvar. Jag kan bara tolka det som att moderatorn har insett att mina inlägg ändå inte är att beteckna som skräpinlägg, och raderat sitt eget PM. Det står inte vilken moderator det är, så jag kan inte skriva och fråga heller.

Men stämmer det alltså att moderatorer ändå kan gå in i medlemmarnas PM och greja som de vill?

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Moderators befogenhet över medlemmars PM
« Svar #1 skrivet: 12 feb-13 kl 19:56 »
Moderatorerna kan varken läsa eller ändra något i andras pm. Det måste ha blivit något tekniskt fel.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #2 skrivet: 12 feb-13 kl 20:24 »
Jag vart med pm nått liknande för en tid sedan, då hade PM hamnat i en mapp som jag inte såg vid första kontrollen..     Sedan hittade jag det  :)
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Huggorm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 feb-13 kl 20:35 »
Jag har inga mappar för mina PM och inga PM har någonsin försvunnit förut

Abhay

• If you could be me, who would you be?
    • -
« Svar #4 skrivet: 12 feb-13 kl 21:03 »
Jag har inga mappar för mina PM och inga PM har någonsin försvunnit förut

Ingen kopia du kan be om från servern,allt loggas väl?
Marxism, i alla dess former, slutar alltid med: Förbud, förföljelse och förtryck.
Det är omöjligt att vara solidarisk med andras pengar!
Lata människor röstar på V.

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #5 skrivet: 12 feb-13 kl 21:19 »
Jag trodde förresten att man bara fick ett mail om man blev varnad, inget pm? Har aldrig blivit varnad själv, så jag vet inte säkert.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Malin Johansson

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 12 feb-13 kl 21:37 »
Jag trodde förresten att man bara fick ett mail om man blev varnad, inget pm? Har aldrig blivit varnad själv, så jag vet inte säkert.

Jag har aldrig fått mail när jag blivit varnad, bara PM.

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #7 skrivet: 12 feb-13 kl 21:39 »

Jag har aldrig fått mail när jag blivit varnad, bara PM.
Ok, då vet jag.

Jag vet inget om det tekniska, så kan inte uttala mig om vad som gått fel. Kanske någon annan vet?

tinna.m

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 12 feb-13 kl 21:40 »
Beror på dina inställningar, om du per automatik vill ha mail ang PM
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 12 feb-13 kl 22:09 »
Haha. Oj, det här kan jag svara på.
Jag håller på att installera ett mobiltema på vår utvecklingsserver. Det forumet är kopplat till en gammal databas som inte används. Jag testade så att varningsfunktionen fungerade på en slumpad medlem, men tänkte inte på att det skulle gå iväg ett mail till  personen.
Det är alltså bara ett misstag och inget att bry sig om. Jag ber om ursäkt för den ev oron jag åsamkat.  :-[

Existens!

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 12 feb-13 kl 22:56 »
Man kan ju ana var du köpt ditt mobiltema   :) ;)

tinna.m

• Skåne
« Svar #11 skrivet: 12 feb-13 kl 22:58 »
Jag håller på att installera ett mobiltema på vår utvecklingsserver. Det forumet är kopplat till en gammal databas som inte används. Jag testade så att varningsfunktionen fungerade på en slumpad medlem, men tänkte inte på att det skulle gå iväg ett mail till  personen.
Det är alltså bara ett misstag och inget att bry sig om. Jag ber om ursäkt för den ev oron jag åsamkat.  :-[
Då gick det m a o att gå in och ta bort PM'et.  Och läsa det så klart, så inte fel PM raderades  :)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

enetkarin

• Njuter av livet, bakar dinkelbröd.
    • Västergötland
« Svar #12 skrivet: 12 feb-13 kl 23:14 »
Jag kan gå in och radera PM som jag skickat och dessutom välja vilka jag ska ta bort ...

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #13 skrivet: 13 feb-13 kl 08:31 »
Då gick det m a o att gå in och ta bort PM'et.  Och läsa det så klart, så inte fel PM raderades  :)

Nu hänger jag inte med. Jag har inte läst eller tagit bort någon annans PM och kan inte heller göra det.

Abhay

• If you could be me, who would you be?
    • -
« Svar #14 skrivet: 13 feb-13 kl 08:32 »
Jag kan gå in och radera PM som jag skickat och dessutom välja vilka jag ska ta bort ...

I min inbox? :o
Marxism, i alla dess former, slutar alltid med: Förbud, förföljelse och förtryck.
Det är omöjligt att vara solidarisk med andras pengar!
Lata människor röstar på V.

Neon Knight

• -
« Svar #15 skrivet: 13 feb-13 kl 08:55 »
Nu blev jag så nyfiken att jag gav mig själv en varning. :o Jag fick både mail och PM. Foliehatt på!

Halte

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 13 feb-13 kl 09:35 »

Nej. PM:et skickades ju in ett "skuggforum" som är uppsatt för att testa ett mobil-tema, detta "skuggforum" är en kopia av detta forum och således finns samma användare där som här.
"Ett svart får" i skuggforumet fick en varning och således fick denne också ett pm om detta.. Vad Petter hade glömt bort var att det även går iväg ett mejl till den mejladress som är kopplad till användaren och den mejladressen är ju samma för både "skugg-fåret" och vårat riktiga Får.. Dvs att det riktiga Fåret erhåller ett mejl om en varning men inget PM, som istället gått till Skugg-Fåret.

För invecklat beskrivet? :)

Existens!

• Gäst
SV: (Ämne saknas)
« Svar #17 skrivet: 13 feb-13 kl 09:35 »
Men då får du väl mail om alla pm? Varningspm har ju inte nån särställning så att dom plötsligt mailas ut, om inte alla pm gör det.

Huggorm

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 13 feb-13 kl 19:56 »
Innan du slumpar fram mig nästa gång kan du väll ta anställning på Svenska Spel?  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 1 användare
HYL

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser