Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  burkar och flaskor?  (läst 14707 gånger)

Malin Johansson

• Västergötland
SV: burkar och flaskor?
« Svar #20 skrivet: 11 feb-13 kl 19:33 »
Men var får man tag på vettigt prissatta flaskor av den typen som Malin visade? Helst vill jag ha ofärgade flaskor på 0,75 l eller något sådant. Då funkar det inte att betala 50 kr för varje flaska.

Sorten jag har hittat på IKEA ser likadan ut förutom att korken är i plast. Så länge tätningsringen är ok borde det ju inte spela någon större roll att själva korken är i plast. Det som däremot stör mig är att den som är på bilden på hemsidan ser inte likadan ut som den jag har här hemma, så det är nog inte är något alternativ längre. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30213552/

Jag har som sagt inte köpt mina, utan hittat, fått och köpt med öl i, och då är de betydligt billigare än 50 spänn. Känner du nån tysk eller dansk? http://www.calle.dk/Default.aspx?ID=26&SID=SHOP5&GroupID=SHOP5_660&IV=image&IPP=8&SortBy=Name&SortOrder=Asc&PageNum=5

Malin: Tyvärr bor jag långt ifrån Trollhättan, men om du åker neråt Marks kommun nån gång så finns burkar till dig!

Det var TS som bodde i Trollhättan och ville ha burkar mille. Jag har så jag klarar mig för nu. :)
« Senast ändrad: 11 feb-13 kl 19:41 av Malin Johansson »

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #21 skrivet: 11 feb-13 kl 20:57 »

Det var TS som bodde i Trollhättan och ville ha burkar mille. Jag har så jag klarar mig för nu. :)

Jag rörde till det lite.. :)
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

VillVill

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 11 feb-13 kl 22:11 »
Mille mark är ja inte så ofta i krokarna runt.. eller aldrig rättare sagt. :( annars hade ja kommit direkt!!

hmm får helt enkelt jaga vidare på flaskor och burkar, så som hobby odlar gjort i urminnes tider ;D

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 11 feb-13 kl 22:19 »
Jag har som sagt inte köpt mina, utan hittat, fått och köpt med öl i, och då är de betydligt billigare än 50 spänn. Känner du nån tysk eller dansk? http://www.calle.dk/Default.aspx?ID=26&SID=SHOP5&GroupID=SHOP5_660&IV=image&IPP=8&SortBy=Name&SortOrder=Asc&PageNum=5

Eeuuuuuuu.... Det vore ju nästan värt en sväng om Danmark, trots att jag inte ens dricker öl! (jo, jag vet, hjälp att dricka upp ölen går nog att hitta, om jag inte använder den som degvätska, hihi!)

Malin Johansson

• Västergötland
« Svar #24 skrivet: 11 feb-13 kl 22:21 »
Bor inte du ihop med en lastbilschaufför?  ;)

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 11 feb-13 kl 22:27 »
Bor inte du ihop med en lastbilschaufför?  ;)

Sist jag kollade så... ja. Ska han hämta ölen åt mig, eller dricka upp den menar du?! ;) ;D

Skämt å sido. Men, synd att jag inte visste om de där ölen tidigare, då jag har en öldrickande vän, som för inte alls länge sen var ihop med en danska... I övrigt så kan man ju ta en ölköpartripp i samband med nåt annat. Bra att veta, om man nu åker åt det hållet, menar jag! Min sambo lastbilschauffören är ju dessutom skåning ursprungligen, så det kan ju hända att han har nån bekant däri krokarna som åker över bron nån gång... Logistiken går säkerligen att ordna, om man inte har jättebråttom!

Kirre

• Västergötland
    • min sällan uppdaterade blogg
« Svar #26 skrivet: 11 feb-13 kl 23:02 »
jag köpte en hel uppsjö med flaskor på ikea sist jag va där.
men min make brukar spana på systemet när han ändå köper sina fredags öl.

Sen har man ramalt över några fina på loppisar. Så jag tror att de bara är att hålla öron och ögon öppna :)

VillVill

• Västergötland
« Svar #27 skrivet: 13 feb-13 kl 12:19 »
Hih vi västgötar kanske får ordna oss en egen ölflaskköparresa till danmark :D

TouchOfRed

• Skåne
« Svar #28 skrivet: 13 feb-13 kl 12:32 »
Nu kapar jag tråden lite, sorry :-[ Men jag undrar hur ni gör med den där plastringen på flaskor med sån där knäppkork, typ tyska ölflaskor? Hur steriliserar man den? Tål den att kokas eller värmas i ugn? Jag har två backar med såna flaskor ståendes hemma (flyttade in för två år sen och då stog de där) men har inte velat använda dem då jag inte vet hur jag ska få den desinf.... Tips? De är ju väldigt vackra så det känns ju synd att jag inte använder dom...
Har 2 katter och föder upp guld svartbandad och guld blåbandad  stor Brahma.

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 13 feb-13 kl 13:00 »
Nu kapar jag tråden lite, sorry :-[ Men jag undrar hur ni gör med den där plastringen på flaskor med sån där knäppkork, typ tyska ölflaskor? Hur steriliserar man den? Tål den att kokas eller värmas i ugn? Jag har två backar med såna flaskor ståendes hemma (flyttade in för två år sen och då stog de där) men har inte velat använda dem då jag inte vet hur jag ska få den desinf.... Tips? De är ju väldigt vackra så det känns ju synd att jag inte använder dom...

Ringen bör vara av gummi och inte plast. Då tål den att kokas.. :)

Malin Johansson

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 13 feb-13 kl 13:44 »
Vet ej om det är gummi lr plast på mina men de tål att kokas.

TouchOfRed

• Skåne
« Svar #31 skrivet: 13 feb-13 kl 14:47 »
Tack! Då ska jag prova koka! :)
Har 2 katter och föder upp guld svartbandad och guld blåbandad  stor Brahma.

Lidhem

• Livet på landet, det enda som är bra
    • Östergötland
    • LidhemsGrönt
« Svar #32 skrivet: 15 feb-13 kl 08:41 »
kolla nimas.se, jag köper mina säljburkar där. sen finns ju nordicpack oxå/ Lidhem
Månskensbonde med make, tre barn, 2 kattungar, ett gäng Kindahöns, blandisar, myskisar, Gotlandskaniner, Gutefår, Linderödsgrisar och ett antal bin http://lidhemsgront.blog.se/

Jonas från Backfors

• Västerbotten
    • Backfors Gård
« Svar #33 skrivet: 19 feb-13 kl 07:41 »
Vi har köpt in från www.flaskorburkar.se vilka har mycket bra pris på grejjerna. Att köpa på IKEA eller liknande är otroligt mycket dyrare! Nackdelen om man syltar och saftar lite är att man måste köpa väldigt stora kvantiteter. Men för oss passade det utmärkt. Tror vi köpte in 200 burkar(500ml) som vi har till sylt och lite inläggningar, 50 st större burkar till inläggning(960 ml) och runt 100 flaskor(500 ml) med keramikkork för lite drygt 1500 kr. Alltså knappt 5 kr / burk och flaska. Sen räcker ju dom hur länge som helst i princip. Var några år sedan vi köpte så priserna kan ju förändrats en del.
Bor med fru och barn på nästan helt självförsörjande gård i Västerbotten. Nordsvensk brukshäst, Fjällnära kor, Klövsjöfår, Linderödsvin, Bjurholmshöns och Gotlandskaniner.
www.backforsgard.se

Monica

« Svar #34 skrivet: 19 feb-13 kl 12:59 »
Skulle det inte funka med "drickaflaskor"? Det ger de ju bort nästan, om man inte är som jag som samlar på gamla flaskor från vårt eget bryggeri :)

johe71

« Svar #35 skrivet: 19 feb-13 kl 13:23 »
Vi har köpt in från www.flaskorburkar.se [...] Var några år sedan vi köpte så priserna kan ju förändrats en del.

det gjorde jag också för ett antal år sedan (5+), när jag tittade på sidan i höstas så finns följande text överst på sidan när man försöker beställa prislistan "Trevligt att Du vill ha vår prislista, men vänligen observera att vi endast levererar till registrerade företag", jag kan inte påminna mig om att den texten fanns där när jag beställde - så frågan är om de har "tröttnat" på privatpersoner eller om de alltid haft den regeln men struntat i den?

Malin Johansson

• Västergötland
« Svar #36 skrivet: 19 feb-13 kl 13:51 »
Den har tillkommit på senare år.

gransmala

• "Livet är en strid."
    • Småland
    • Gransmåla Lantgård
« Svar #37 skrivet: 22 feb-13 kl 06:48 »
Hej!
Vi handlar från www.flaskorburkar.se. Visst har dom en minsta beställningskvantitet, men den är bara en bråkdel av vad dom stora leverantörerna kräver.
-"Det är tur att dom i sta´n inte vet hur bra vi har det på landet, för då hade vi inte råd å bo här."

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #38 skrivet: 22 feb-13 kl 07:55 »
"Trevligt att Du vill ha vår prislista, men vänligen observera att vi endast levererar till registrerade företag"
Om det är några i Skånetrakten, som vill sambeställa, så kan jag göra en beställning till vårt företag. Bor i nv Skåne, utanför Örkelljunga. Då borde frakten kunna bli låg, men man får ju hämta dem här.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #39 skrivet: 22 feb-13 kl 10:30 »
Vi brukar också gå ihop några stycken och beställa från flaskor o burkar. Varorna får då hämtas i Fotskäl. Bara att höra av sig! Jag gissar att vi beställer nån gång nu i vår igen.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Dela detta:

* Inloggade just nu

758 gäster, 2 användare
javill, MarisaAtown7741

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser