Nej jag har aldrig provat att spåra med dem men det skulle nog inte vara nåt problem att lära in. Den äldsta är "bara" året och den yngsta 4 månader så ingen av dem är mentalt mogna ännu. Den äldste är nu mitt i tonåren och har börjat bli "bred över axlarna", det dröjer ett år till innan han "landat" mentalt men även kroppsligt, han byter fortfarande färg och håller på att växa till sig. Han har nu fått kläm på att det är gården och mig han skall vakta och senast igår fick jag avstyra ett slagsmål mellan honom och min border-tax. Han accepterar inte att de andra hundarna morrar mot mig när vi härjar och leker. Likaså om sonen eller någon främmad kommer för nära min person. Sonen bor hos mig varannan vecka och är inte hundra accepterad. Men vi jobbar på det.
Den yngste börjar få täckhår och få den karaktäristiska teckningen, samt växer han just nu bara på höjden och ser ut som en fotomodell med hur långa slängiga ben som helst.
Jag vet att flertalet KO ägare använder dem som draghundar, problemet är bara att de inte är så snabba i "kommunikationen" och lite svåra att styra, en kompis kompis menade på att det var bara att "hålla fast i vagnen och åka med, förr eller senare stannar han"