Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalejdoskop  (läst 4545 gånger)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
Kalejdoskop
« skrivet: 02 feb-13 kl 00:05 »
I mitt hem fanns en gång ett fint kalejdoskop med 8 sidor som såg ut som en kikare med en stor ände och en liten.
Den hade ett fint glansigt papper i grönt och guld på sidorna. Alla som sett i ett kalejdoskop vuxen som barn vet hur man kan fascineras av detta skådespel.  :D

Här hittade jag hur man gör å det verkar ju enkelt. En glasmästare kan ju hjälpa till med tillverkningen av glasen. Å det måste ju inte var bara 3 sidor.  ;)

Kan tänka mig att det kan passa både till alla hjärtans dag som till födelsedagspresent eller julklapp.

Finns det någon här som har haft ett eget kalejdoskop eller provat att göra ett?
Jag ska nog prova när har vägarna förbi en glasmästare.

How to Make a Kaleidoscope

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Kalejdoskop
« Svar #1 skrivet: 02 feb-13 kl 00:24 »
Åså hittade jag en barnvariant. Förstod varenda ord hon sa  ;) ;D Nä nu ljuger jag  ;D men hon visade bra.

Manualidades. Como se hace un caleidoscopio casero. Kaleidoscopio.

Charlotte

• -
SV: Kalejdoskop
« Svar #2 skrivet: 02 feb-13 kl 00:27 »
Åh, vad kul!
Jag hade också ett kalejdoskop, jag tyckte också det var helt fascinerade :)
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Dela detta:

* Inloggade just nu

1697 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser