Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tomatgroddar  (läst 3159 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Tomatgroddar
« skrivet: 28 jan-13 kl 18:46 »
Jag har en vanlig köpetomat som sett sina bästa dagar, skalet är ganska skrynkligt. Häromdagen skar jag ut en skiva mitt i tomaten, sedan la jag ihop halvorna igen. Idag upptäckte jag två groddar i tomaten. Tycker det verkar lite besynnerligt...
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: Tomatgroddar
« Svar #1 skrivet: 28 jan-13 kl 18:51 »
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

kurt

« Svar #2 skrivet: 29 jan-13 kl 12:08 »
Normalt sett har tomatfröna groningshämmande substanser i slemmet runt fröna (det är därför man skall lägga fröna i vatten några dagar om man tar egna tomatfröer), men mängden groningshämmande substanser kan säkert variera.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 29 jan-13 kl 12:09 »
Jag har varit med om att det funnits frön som grott inne i en tomat. Detta vid flera tillfällen. Tomaten har sett fin ut på utsidan, och inte varit rutten. Man blir lite förvånad när man hittar skott med blad inne i en hel tomat.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 29 jan-13 kl 14:42 »
Det är första gången jag sett det. Trodde inte alls att frön kunde börja gro inne i frukten.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 3 användare (1 dolda)
Undine Lines, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser