Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur vanligt är det att det föds "dvärgkatter"?  (läst 11497 gånger)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Hur vanligt är det att det föds "dvärgkatter"?
« Svar #20 skrivet: 01 maj-13 kl 13:07 »
det var inget annat som gick fel utan kattungarna var för stor så hon fick inte ut dom.
Jo, men var det skallen som var stor, eller hela kattungen? Det är som med hästar, kor, eller vad som helst, om huvudet inte är för stort, så är sällan kroppen för stor, så det brukar gå bra om pappan är LITE större än mamman.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #21 skrivet: 01 maj-13 kl 22:53 »
hela kattungarna var för stor, mor hade en vet som kollade sedan då hon var lite brydd vad som gått fe och även vet sa att dom var för stor så hon hade aldrig fått ut någon av kattungarna.
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #22 skrivet: 02 maj-13 kl 05:45 »
Ok, tråkigt  :'(.

Dock så används t ex arabhingstar ofta på betydligt mindre ston, för att få fram större avkommor. Själva fölen är dock små, det är när de växer upp som de blir väsentligt större än sina mammor. Naturen är inte alltid lätt att förstå, ofta funkar allt bra, men ibland kan saker gå fel.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #23 skrivet: 02 maj-13 kl 22:23 »
En bekant sa till oss en gång att om man ger kattungar whisky som små så blir de dvärgkatter.
Dock ingenting man ska prova, enligt mig, och det funkar antagligen inte heller ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Siondee

• Östergötland
« Svar #24 skrivet: 15 jun-13 kl 23:10 »
Min gamla katta död sedan 10 år vägde vid 1 års ålder lite under 2 kg och gick upp på varje kull med ungar hon fick kanske 200 gram vid 6 års ålder såg hon ut som en liten katt 2½kg
Vid 4 månader blev jag anklagad av min hyresvärd att jag inte gav katten mat, hon åt 2 kg blött foder i veckan plus torrfoder när hon var vuxen, såg utmärglad ut i hela sitt liv och det var ingen inavel i henne. Men första kullen med kattungar runt året behövde hon hjälp att plocka ut då de var svårt för henne. Sparade en honkatt som vägde runt 2½-2,8 kg vuxen hade koll på mina kattungeköpare flera vänner tog en unge av henne trevligare katt fick man leta efter och de var inga jättekatter men fullt normala. har en katta nu som är blandning med maine coon och norsk skogskatt och pappan okänd bondkatt hon är väldigt liten för att vara dessa raser i tror max 3 kg (dräktig nu så kan inte väga)

NiklasTyreso

• Uppland
« Svar #25 skrivet: 22 jun-13 kl 02:35 »
Ni skulle kunna byta eller para era små katter med varandra.

Parar ni inavlade två små katter, som in inte är släkt, blir ungarna större än föräldrarna.

Parar ni småväxta katter som är små p g a naturlig variation, då blir den genomsnittliga kattungen som ett genomsnitt av sina föräldrar, d v s liten.
Klok gubbe i medelåldern. Gör egna naturmediciner och kompletterar med läsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser