Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Prisvärda jaktstegar?  (läst 6504 gånger)

Magnus73

• Västerbotten
SV: Prisvärda jaktstegar?
« Svar #1 skrivet: 24 jan-13 kl 21:37 »
http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/39044-jakttorn-fran-jula/

Men det kanske du som är mt_knot där med :)

mt_knot

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 25 jan-13 kl 08:32 »
Jo det är samma jag! :)

Verkar som att stegarna på XXL är de mest påkostade, med stoppning i säte m.m. jag får fixa en via bulvan i Linköping ser det ut som :) Frakten går lös på 500-600 annars.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 jan-13 kl 06:05 »
Nja. Jag anser nog att stegar är ganska undermåliga oavsett tillverkare. Främst vill jag framhålla två saker. 1: det går inte att skjuta runt om sig på alla håll. (djuren kommer ju inte alltid på parad mitt framför ) 2: Konstruktionen lutas mot ett träd (helt kass) om det blåser så svajar trädet och därmed stegen. Då blir det svåra skott och risken för skadskjutning och annat strul bara ökar och det gäller ju att inte ha anlag för sjösjuka.

Enligt mig är vanliga torn med 4 ben och väl förankrade i marken långt mycket bättre

smedpeter

• Jämtland
    • smedpeters hemsida
« Svar #4 skrivet: 27 jan-13 kl 19:36 »
Skogsnatt har helt rätt.  ;) De där stegarna är ingen bra ide' alls. Man får rätt bra med virke för en tusenlapp, och med ett byggt torn har man något mer bestående. Vill man testa passet innan man bygger kan man sitta på ryggsäcken  ;D
Världen är full av s.k. smarta prylar som man inte behöver...
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 2 användare
M Sadeghi, rehn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser