Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SELSTICKOR  (läst 1419 gånger)

vindensbonig

• Gäst
SELSTICKOR
« skrivet: 31 dec-12 kl 15:35 »
Selstickor hur många av er gör sina sel stickor och var för ni gör dom ?

nordtravare

• Medelpad
SV: SELSTICKOR
« Svar #1 skrivet: 01 jan-13 kl 22:41 »
har gjort ett par av älghorn som blev bra .Lite ovanlig form eftersom jag måste ta hänsyn till hornets form.Luktar skunk när man slipar med rondell.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 jan-13 kl 23:02 »
har gjort ett par av älghorn som blev bra .Lite ovanlig form eftersom jag måste ta hänsyn till hornets form.Luktar skunk när man slipar med rondell.
Roligt att det finns fler som gör sina stickor har sett några sådana förut i horn .

skogaliten

• -
« Svar #3 skrivet: 02 jan-13 kl 01:14 »
Det ramlade en stor en när det blåste här föer en tid sedan. Jag har tagit undan en del av den för att göra selstickor av nu under vintern.

Annars, vilket träslga blir bäst. Älghorn har jag inte tillgång till.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 jan-13 kl 11:12 »
Går nog att göra av flera träslag men inte av gran eller björk en eller andra sega träslag för egen del så använder ja rön blir lagom hårt tycker ja maska ju kunna sticka in handen under hästen och bryta av dom om olyckan är framme annars så får man ju skära remmarna.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #5 skrivet: 02 jan-13 kl 13:16 »
Älghorn skulle nog gå att gräva fram här i norrland.. vad skulle någon kunna vara beredd att betala för ett dylikt??

Kan om det är värt det..  ta och släpa hem dom fällhorn jag hittar i markerna.. nu får dom ligga kvar.!
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 3 användare
javill, Nataks, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser