Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  valla med blandras  (läst 2478 gånger)

Oskar 123

• Dalsland
valla med blandras
« skrivet: 30 dec-12 kl 21:23 »
har två st blandisar mellan shar pei och tax.kan jag valla med dom?
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

svartorkidee

• Västergötland
SV: valla med blandras
« Svar #1 skrivet: 30 dec-12 kl 21:33 »
ingenting e omöjligt men jag skulle inte tro det, tax är en jakthund..

tinna.m

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 30 dec-12 kl 21:55 »
Udda blandning Djurkillen. Gärna bild om du kan.
Här är en korsning King Charles/Pekingeser/"nån" terrier, storlek morgontoffla, som vallar ankor & höns på kommando, och låter dom va dessemellan.
BC-pensionär skäller på fåglar som stör hans tupplur eller fikar efter hans mat, men vallningen tycker han är onödig så länge de håller respektfullt avstånd..
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

vallhunden

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 31 dec-12 kl 11:42 »
har två st blandisar mellan shar pei och tax.kan jag valla med dom?
Det beror väl på vad du lägger i ordet valla ???
Om du menar att du kan ta med dig hundarna i koppel till djuren och lägga hunden på lämpligt ställe, så går det nog... (om inte taxen i blandningen är för stor ;D ;D Här hemma säger vi: "Fan, du lyder ju som en j-a tax" som skällsord)
Jag skulle aldrig vara nöjd med den sortens arbete från en hund, dock. Jag vill ha nytta av mina hundar, att de kan ta egna initiativ, t ex vara på den plats där de behövs, utan att jag säger till dom.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 2 användare
pow, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser