Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  valla med blandras  (läst 2065 gånger)

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
valla med blandras
« skrivet: 30 dec-12 kl 21:23 »
har två st blandisar mellan shar pei och tax.kan jag valla med dom?
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

svartorkidee

  • Inlägg: 215
    • Västergötland
SV: valla med blandras
« Svar #1 skrivet: 30 dec-12 kl 21:33 »
ingenting e omöjligt men jag skulle inte tro det, tax är en jakthund..

tinna.m

  • Inlägg: 2451
    • Skåne
SV: valla med blandras
« Svar #2 skrivet: 30 dec-12 kl 21:55 »
Udda blandning Djurkillen. Gärna bild om du kan.
Här är en korsning King Charles/Pekingeser/"nån" terrier, storlek morgontoffla, som vallar ankor & höns på kommando, och låter dom va dessemellan.
BC-pensionär skäller på fåglar som stör hans tupplur eller fikar efter hans mat, men vallningen tycker han är onödig så länge de håller respektfullt avstånd..
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: valla med blandras
« Svar #3 skrivet: 31 dec-12 kl 11:42 »
har två st blandisar mellan shar pei och tax.kan jag valla med dom?
Det beror väl på vad du lägger i ordet valla ???
Om du menar att du kan ta med dig hundarna i koppel till djuren och lägga hunden på lämpligt ställe, så går det nog... (om inte taxen i blandningen är för stor ;D ;D Här hemma säger vi: "Fan, du lyder ju som en j-a tax" som skällsord)
Jag skulle aldrig vara nöjd med den sortens arbete från en hund, dock. Jag vill ha nytta av mina hundar, att de kan ta egna initiativ, t ex vara på den plats där de behövs, utan att jag säger till dom.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

319 gäster, 5 användare (1 dolda)
Corvus, von tratt, Själv är bäste dräng, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser